گزارش مالی جدید شیائومی از افزایش درآمد و سودآوری این شرکت حکایت دارد

کمپانی شیائومی گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه دوم سال 2024 را منتشر کرد. این گزارش نشان‌دهنده افزایش درآمد کلی برند چینی و سودآوری ناشی از فروش چشمگیر گوشی‌های هوشمند است.

همچنین شیائومی در این گزارش برای نخستین بار آمار مربوط به فروش خودرو برقی SU7 خود را اعلام کرد. بر این اساس از زمان آغاز فروش Xiaomi SU7 در ماه آوریل مجموعا 27307 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن به 46.5 میلیارد یوان (6.5 میلیارد دلار) رسید. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 27 درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت شیائومی و برندهای زیرمجموعه آن شامل ردمی و پوکو 42.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رساندند.

گوشی‌های هوشمند پریمیوم 22.1 درصد کل محموله‌های فروخته شده را تشکیل می‌دهند. این رقم نیز به یک پیشرفت سالیانه برای برند چینی اشاره دارد. این بخش شامل گوشی‌های هوشمند فروخته شده در خاک چین با قیمت‌گذاری بیش از 3000 یوان (420 دلار) است. برخی از این دستگاه‌ها نظیر شیائومی 14 پرو و شیائومی میکس فولد 3 هنوز در خارج از مرزهای چین عرضه نشده‌اند.

نتایج عملکرد مالی Xiaomi Corporation در سه ماهه دوم سال 2024

شیائومی برای شانزدهمین دوره سه ماهه متوالی پس از اپل و سامسونگ به سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. با این‌حال شیائومی با کسب سهم 18.6 درصدی در منطقه آمریکای لاتین و سهم 21.2 درصدی در منطقه خاورمیانه به دومین تولیدکننده بزرگ در این نواحی تبدیل شد.

اکنون تعداد کل کاربران اکوسیستم شیائومی به 676 میلیون نفر رسیده است. این رقم از رشد 11.5 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکایت داشته و زمانی چشمگیرتر به‌نظر می‌رسد که بدانیم تعداد کاربران شیائومی در خاک چین برابر با 164 میلیون نفر است. این موضوع بدان معناست که از هر 4 کاربر، 3 نفر از آنها در خارج از بازار چین هستند.

پس از انتشار گزارش درآمدی جدید شیائومی، لو ویبینگ؛ بنیانگذار و رئیس کمپانی در جریان یک کنفرانس رسانه‌ای اعلام کرد که این شرکت در مسیر تحویل 120 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 2024 قرار دارد. همچنین اکنون کارخانجات برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان در دو شیفت فعالیت می‌کنند.

شیائومی از محل کسب‌وکار خودروهای برقی هوشمند خود به درآمد 6.4 میلیارد یوانی (900 میلیون دلاری) دست یافته است؛ اما این واحد کماکان با زیان‌دهی 1.8 میلیارد یوانی (252 میلیون دلاری) به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با افزایش میزان سفارش‌ها انتظار می‌رود که سودآوری کسب‌وکار خودرو در گذر زمان بهبود پیدا کند.

نوشته گزارش مالی جدید شیائومی از افزایش درآمد و سودآوری این شرکت حکایت دارد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.