عرضه نخستین دستگاه تاشو اپل بار دیگر به تعویق افتاد!

طی مدت 5 سال گذشته گوشی‌های تاشو به سرعت در حال توسعه بوده‌اند و در این میان برخی تولیدکنندگان حتی سرگرم تست دستگاه‌های تاشو بزرگ‌تر مانند لپ‌تاپ‌ها هستند. این در حالیست که برخی تولیدکنندگان دیگر از جمله اپل هنوز به بازار دستگاه‌های تاشو وارد نشده‌اند.

بر اساس شایعات اخیر غول کوپرتینویی روی توسعه حداقل دو دستگاه تاشو از جمله آیپد/ مک‌بوک هیبریدی کار می‌کند. اکنون یک تحلیل‌گر معتبر با نام مینگ چی‌کو ادعا کرده که عرضه دستگاه تاشو اپل بار دیگر به تعویق افتاده است. به گفته آقای کو، اپل برنامه مونتاژ اولین دستگاه تاشو خود را از اوایل سال 2026 به اواخر سال 2027 یا حتی 2028 موکول نموده است.

انتظار می‌رود که دستگاه مورد اشاره یک مک‌بوک تاشو (و نه یک مدل آیپد) باشد؛ چرا که بر اساس گمانه‌زنی‌های پیشین، اپل برای به‌کارگیری یک نمایشگر 18.8 اینچی برنامه‌ریزی‌ لازم را انجام داده است.

این تاخیر از چالش‌های فنی مرتبط با نمایشگر و قطعات مکانیکی ناشی می‌شود. بر اساس گزارش‌ها اپل برنامه‌های خود برای توسعه یک دستگاه بزرگ‌تر 20.25 اینچی را لغو کرده است. گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند که ال‌جی تنها تامین‌کننده پنل‌های تاشو بوده و بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه تقریبی هر پنل نمایشگر بین 600 تا 650 دلار و هزینه لولا نیز بین 200 تا 250 دلار خواهد بود.

انتظار می‌رود که قیمت بالای این قطعات موجب افزایش قیمت نهایی دستگاه در محدوده 3500 دلار شوند.

نوشته عرضه نخستین دستگاه تاشو اپل بار دیگر به تعویق افتاد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.