سامسونگ گلکسی S24 FE در تمامی مناطق با تراشه اگزینوس 2400e عرضه خواهد شد

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S24 FE اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شده و نتایج تست بنچمارک به نوبه خود جالب توجه به‌نظر می‌رسند. سامسونگ به‌طور معمول ترجیح می‌دهد تا برای گوشی‌های عرضه شده در بازارهای ایالات متحده، کره و برخی کشورهای دیگر از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده کند. اما انتظار می‌رود که با عرضه گلکسی S24 FE این رویکرد دستخوش تغییر شود.

فهرست جدید گیک‌بنچ به نسخه آمریکایی گلکسی S24 FE اشاره نموده و مدعی شده که این گوشی هوشمند با تراشه اگزینوس 2400e عرضه خواهد شد. ظاهرا سامسونگ در اقدامی غافلگیرکننده تصمیم گرفته تا برای گلکسی S24 FE در تمامی مناطق از تراشه اگزینوس استفاده کند.

عرضه گلکسی S24 FE با تراشه اگزینوس 2400e در پایگاه داده گیک‌بنچ مورد تائید قرار گرفته است. تنها تفاوت این نیمه‌هادی با تراشه اگزینوس 2400 در این است که حداکثر فرکانس هسته پرقدرت کورتکس X4 از 3.2 به 3.11 گیگاهرتز کاهش خواهد یافت. این موضوع به افزایش مدت شارژدهی باتری گوشی کمک می‌کند. در واقع سامسونگ در اینجا سرعت فرکانس را با روشی معقول کاهش می‌دهد.

این اقدام هیچ‌گونه اشکالی ندارد. شگفت‌آورتر از همه اینکه سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی S24 FE قابل عرضه در بازار ایالات متحده نیز از پردازنده اگزینوس 2400e استفاده خواهد کرد. بنابراین ظاهرا سامسونگ در حال برداشتن یک گام جالب است.

مدلی از گلکسی S24 FE که در بازار آمریکا به فروش خواهد رفت؛ از شناسه SM-S721U استفاده می‌کند. نتایج تست گیک‌بنچ نشان می‌دهند که این دستگاه از پردازنده اگزینوس با شناسه S5E9945 استفاده خواهد کرد. تراشه اگزینوس 2400 دارای شماره مدل S5E9945 است. با این‌حال با بررسی دقیق‌تر نتایج تست متوجه خواهیم شد که حداکثر فرکانس هسته پردازشی قدرتمند به 3.11 گیگاهرتز کاهش یافته است.

اگرچه این اقدام کاملا عادلانه نیست؛ اما کارشناسان پیش‌تر تصور می‌کردند که کاربران آمریکایی، نسخه‌ای از گوشی با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی را دریافت خواهند کرد. بنابراین به‌طور خلاصه می‌توان اعلام کرد که سامسونگ گلکسی S24 FE با تراشه اگزینوس 2400e در تمامی مناطق جهان عرضه خواهد شد.

این گوشی هوشمند بایستی در آینده‌ای نزدیک به‌طور رسمی معرفی شود. کارشناسان امیدوارند که این دستگاه با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه عرضه شده و تمامی کاربران را خوشحال نماید.

انتظار می‌رود که سامسونگ بهره‌وری انرژی پردازنده‌های اگزینوس خود را بهبود دهد. این موضوع برای افزایش اطمینان‌پذیری تراشه‌های اگزینوس امری حیاتی است. به همین دلیل اکنون بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر عرضه گوشی‌های سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس 2500 هستند.

نوشته سامسونگ گلکسی S24 FE در تمامی مناطق با تراشه اگزینوس 2400e عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.