چند اشتباهی که در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند باید از آنها اجتناب کنید

در این مطلب به سراغ چند کاری رفته‌ایم که معمولا کاربران در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند آنها را انجام می‌دهند. این اشتباهات به مرور زمان بر عمر ساعت تاثیر می‌گذارند. بیایید در ادامه به سراغ این چند کار برویم که باید در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند از آنها اجتناب کنید.

در روزهایی به سر می‌بریم که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است و روز به روز بر قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند نیز افزوده می‌شود. این دستگاه‌ها علاوه بر مجهز بودن به ویژگی‌هایی مانند نظارت بر قلب، تنفس، خواب و…، روی تمرینات ورزشی نیز نظارت دارند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریداران در بازار محسوب می‌شوند.

این دستگاه‌ها می‌توانند به صورت دقیق سلامت شما را بررسی کنند و با آسان‌تر کردن زندگی انجام کارها را نیز بهبود ببخشند. اگرچه در هنگام استفاده از این محصولات باید دقت کنید که به چند اشتباه رایج مرتکب نشوید. برای مثال باید حواستان به عمر باتری دستگاه باشد. نکته بعدی تمیز نگه داشتن ساعت است.

نکات دیگری را نیز در ادامه مقاله برای شما ارائه کرده‌ایم. اگر یک ساعت هوشمند در اختیار دارید و می‌خواهید بدانید که در هنگام استفاده از آن چه کارهایی را نباید انجام دهید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. چرا که ما ترفندهای جذابی را برایتان ارائه کردیم که می‌توانید با استفاده از آنها عمر ساعت هوشمند خود را افزایش دهید.

چند کار مهم در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند

با توجه به موقعیت خود از بندهای مختلفی استفاده کنید

در این روزها ساعت‌های هوشمند به یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها تبدیل شده‌اند و افراد معمولاً از آنها در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. کاربران معمولا سعی می‌کنند که ساعت‌های هوشمند خود را با لباس خود ست کنند و ظاهری شیک‌تر داشته باشند.

اگرچه ممکن است در هنگام استفاده از اپل واچ یا گلکسی واچ احساس کنید که در انتخاب‌هایتان محدودیت وجود دارد. ولی اصلا اینطور نیست چرا که شما می‌توانید با انتخاب درست و خریداری بندهای مختلف تنوع زیادی در استفاده از ساعت هوشمند خود ایجاد کنید.

برای مثال استفاده از یک بند پلاستیکی ممکن است در هنگام انجام حرکات ورزشی، پیاده‌روی و یا باشگاه مناسب باشد این در حالیست که استفاده از این نوع از بندها ممکن است در ملاقات‌های کاری و یا موقعیت‌های حرفه‌ای امری کاملا اشتباه به نظر برسد و ظاهری غیر حرفه‌ای به شما ببخشد.

بنابراین خریداری چندین بند می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به قرارهای مختلف خود از ساعت هوشمندتان استفاده کنید و استایل‌های جذابی بزنید.

توجه به عمر باتری ساعت هوشمند

دقیقاً مانند هر ابزار دیگری ساعت‌های هوشمند نیز با باتری کار می‌کنند در نتیجه سیکل شارژ محدودی دارند. بنابراین بهبود عمر باتری ساعت هوشمندتان یکی از مهمترین کارها برای اطمینان از افزایش عمر دستگاه خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی بهترین ساعت هوشمند بازار در رنج‌های قیمتی مختلف

سعی کنید از شارژ کامل دستگاه دوری کنید چرا که همیشه شارژ کردن دستگاه‌های هوشمند تا ۱۰۰ درصد می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. نکته دیگر این است که حتما سیکل شارژ ساعت هوشمند خود را بیابید و آن را در خاطر بسپارید. برای مثال اگر همیشه دستگاه هوشمند خود را تا ۵۰ درصد شارژ می‌کنید و سپس سعی می‌کنید که این میزان از شارژ به طور کامل استفاده شود به این امر یک سیکل باتری می‌گویند.

یک روش دیگر که می‌توانید برای بهبود سلامت باتری بلند مدت ساعت هوشمند خود انجام دهید این است که سعی کنید ویژگی Always On را غیرفعال کنید. اگرچه این قابلیت روی تخلیه باتری دستگاه تاثیر زیادی ندارد ولی با غیر فعال کردن آن می‌توانید متوجه شوید که عمر سلامت ساعت هوشمند شما افزایش یافته و در بلند مدت این امر بهبود می‌یابد.

به روش صحیح از ساعت هوشمند خود استفاده کنید

بسیاری از کاربران به روش درست از ساعت هوشمند خود استفاده نمی‌کنند. برای مثال بسیاری از ما سعی می‌کنیم که در هنگامی که به استخر یا دریا می‌رویم ساعت خود را کنار گذاشته و بدون آن وارد آب شویم اما این امر برای بسیاری از کاربران صدق نمی‌کند و آنها با ساعت وارد آب می‌شوند.

اگرچه امروزه ساعت‌های هوشمند مقاوم در برابر آب هستند اما ضد آب نیستند، پس بهتر است که قبل از وارد شدن به آب ساعت خود را در جایی قرار داده و آن را وارد آب نکنید. چرا که این امر می‌تواند سلامت دستگاه را به مرور زمان کاهش دهد. بنابر نرخ IP که ساعت هوشمند شما ارائه می‌کند می‌توانید تصمیم بگیرید که پس از ورود به یک استخر آن را با خود به درون آب ببرید یا خیر.

علاوه بر رعایت کردن موارد بالا باید حواستان به تمیزی و پاکسازی ساعت نیز باشد بنابراین هر از چند گاهی ساعتتان را تمیز کنید چرا که با مرور زمان ممکن است نمک‌، گرد و خاک و دیگر عناصر ریز در شکاف‌ها و سطوح ساعت هوشمند قرار بگیرند و ظاهری نه چندان جذاب را به آن ببخشند. علاوه بر آن میزان کارایی ساعت نیز با مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

پرداخت قبض‌ها و انجام سایر کارها

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ساعت‌های هوشمند در این روزها این است که تنها از تراشه NFC پشتیبانی می‌کنند در نتیجه می‌توانید بدون استفاده از گوشی همراه و تنها با ساعت هوشمندتان قبض‌ها و بدهی‌های مختلف را پرداخت کنید. بنابراین با توجه به ساعت هوشمندتان می‌‌توانید کیف پول‌هایی مانند اپل پی و یا سامسونگ ولت را اضافه کنید.

هنگامی که این کار به پایان رسید با استفاده از کیف پول‌ خود و کارت اعتباری مربوطه، قبض‌های خود را پرداخت کنید، بدون آنکه نیاز باشد از گوشی هوشمندتان کمک بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی ساعت‌های هوشمند امکان تماس گرفتن است. اگر یک اسمارت واچ یا ساعت هوشمند در اختیار داشته باشید که از قابلیت سیم کارت پشتیبانی ‌کند، به راحتی می‌توانید بدون استفاده از گوشی هوشمند خود با دوستان و آشنایان خود تماس بگیرید و صحبت کنید. و حتی اگر ساعت هوشمند شما از ویژگی‌های مانند سیم کارت برخوردار نباشد می‌‌توانید با جفت سازی ساعت با گوشی هوشمند از لذت مکالمه با ساعتتان به صورت مستقیم بهره‌مند شوید.

این مطالب را نیز بخوانید:

  • چرا اپل واچ شارژ نمی‌شود؟ + چند راهکار برای حل این مشکل
  • چند راهکار برای فعال یا غیرفعال کردن Wrist Detection یا تشخیص بسته بودن ساعت روی دست در اپل واچ

استفاده از تمام ویژگی‌های ساعت هوشمند

یکی دیگر از بزرگترین اشتباهات بسیاری از کاربران اسمارت واچ‌ها این است که در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند خود که معمولا با قیمت بسیار زیادی نیز فروخته می‌شوند از تمام ویژگی‌های ساعت استفاده نمی‌کنند. برای به کارگیری ویژگی‌های ساعت مطمئن شوید که هیچ آپدیت نرم‌افزاری را از دست نمی‌دهید و ساعت هوشمند خود را به جدیدترین نسخه آپدیت می‌کنید.

این آپدیت‌ها می‌توانند کارایی ساعت را بهبود بخشیده و باگ‌های مختلف را از بین ببرند. علاوه بر این استفاده از برنامه‌های ساعت هوشمند به شما اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های جدید برخوردار شوید. از برنامه نظارت بر تمرین ورزشی گرفته تا راهنمای تمرینات، همگی در ساعت شما قرار دارند و با جفت کردن ساعت و گوشی هوشمند نیز می‌توانید از عملکردهای جدید و همگام سازی شده در دو دستگاه بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب چند اشتباهی که معمولا کاربران در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند مرتکب می‌شوند را برای شما ارائه کنیم و با ارائه ترفندهایی به شما یاد بدهیم که چگونه سلامت باتری ساعت‌های هوشمند خود را افزایش دهید. ساعت‌های هوشمند در این روزها طرفداران زیادی دارند و از چندین سال قبل به بازار عرضه شده‌اند.

کاربران زیادی در حین انجام تمرینات ورزشی، خواب، پیاده‌روی، کوهنوردی و… از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند چرا که این دستگاه‌ها قادر به نظارت بر سلامت، قلب، تنفس، میزان کالری، شناخت تمرینات ورزشی و غیره هستند و می‌توانند زندگی را برای افراد آسان‌تر کنند. این دستگاه‌ها معمولا برای افراد سالخورده نیز بسیار پیشنهاد می‌شوند.

اما باید در هنگام استفاده از این محصولات به چند نکته مهم توجه کنید تا علاوه بر افزایش سلامت دستگاه کارایی آن را نیز بهبود بخشید. برای مثال باید به تمیزی ساعتتان توجه کنید و یا حواستان باشد که همیشه از تمام ویژگی‌های اسمارت واچ گران قیمت خود استفاده می‌کنید. علاوه بر این‌ها همیشه جدیدترین نسخه‌های نرم‌افزاری را روی ساعت نصب کنید تا بتوانید به راحتی از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه فرمایید. در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها سلامت ساعت هوشمند خود را افزایش دهید. لطفا نظرات یا پیشنهادات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته چند اشتباهی که در هنگام استفاده از ساعت‌های هوشمند باید از آنها اجتناب کنید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.