تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد

انتظار می‌رود که کوالکام در ماه اکتبر امسال از تراشه پرچمدار نسل آینده خود برای گوشی‌های هوشمند با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 رونمایی کند. اکنون در فاصله تقریبا 2 ماه مانده تا موعد رونمایی رسمی از این تراشه، دیتاشیت مربوط به مشخصات کلیدی آن در فضای آنلاین منتشر شده است.

بر این اساس تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 4 از دو پارت نامبر SM8750 و SM8750P استفاده خواهد کرد. شناسه SM8750 متعلق به ورژن معمولی تراشه بوده و شناسه SM8750P به نسخه اورکلاک شده آن اشاره دارد.

همچنین دیتاشیت لو رفته نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با استفاده از گره فرآیندی 3 نانومتری تولید خواهد شد. این موضوع نویدبخش پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه عملکرد و بهره‌وری انرژی خواهد بود. این تراشه مجهز به جدیدترین هسته‌های پردازشی Oryon کوالکام بوده و برای انجام محاسبات با کارآیی بالا مهندسی شده است.

پردازنده گرافیکی سری آدرنو 8 جهت ارائه قابلیت‌های گرافیکی رده بالا ایده‌آل برای گیمینگ و سایر امور پردازشی سنگین طراحی شده است. این تراشه از حافظه‌های پرسرعت SDRAM از نوع LPDDR5X با فناوری PoP دو کاناله پشتیبانی نموده و این موضوع به ارتقاء هرچه بیش‌تر قابلیت‌های عملکردی نیمه‌هادی کمک می‌کند. در بخش چند رسانه‌ای نیز تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از پردازنده Qualcomm Spectra ISP سری 8 بهره‌برداری خواهد کرد. این ISP احتمالا کیفیت عکاسی و فیلمبرداری در گوشی‌های موبایل را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد داد.

همچنین این نیمه‌هادی مجهز به واحدهای DPU و VPU آدرنو بوده و این ویژگی امکان رمزنگاری و رمزگشایی ویدیوهای UHD و پشتیبانی از نمایشگرها با رزولوشن بالا را فراهم می‌کند. تراشه پرچمدار آینده کوالکام در بخش ارتباطی نیز عالی ظاهر خواهد شد. این تراشه از مودم 3G/4G/5G یکپارچه با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های موج میلی‌متری و فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز بهره می‌گیرد.

به‌کارگیری سیستم FastConnect 7900 کوالکام امکان دسترسی به جدیدترین فناوری‌های بی‌سیم نظیر وای‌فای 7، بلوتوث 5.4 و اتصال فوق پهن‌باند (UWB) را فراهم می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 فراتر از قدرت خام و قابلیت‌های ارتباطی خود از هوش مصنوعی و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته برخوردار است.

این تراشه مجهز به زیرسیستم کم‌مصرف هوش مصنوعی همراه با پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP) اختصاصی و شتاب‌دهنده هوش مصنوعی خواهد بود. این موضوع، پردازش مداوم هوش مصنوعی روی دستگاه بدون به خطر افتادن شارژدهی باتری را امکان‌پذیر می‌کند.

علاقه‌مندان به صدا نیز به کدک صوتی Qualcomm Aqstic WCD3955 دسترسی خواهند داشت. این کدک از کیفیت صوتی درجه یک پشتیبانی می‌کند. نهایتا به‌کارگیری واحد پردازش ایمن نشان می‌دهد که کوالکام عرضه ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را در اولویت قرار داده است. بنابراین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 نه تنها قدرتمند است؛ بلکه برای طیف گسترده‌ای از موارد کاربردی پیشرفته نیز ایمن خواهد بود.

انتظار می‌رود که تراشه SM8750 در اکثر گوشی‌های پرچمدار قابل عرضه در بازار چین طی ماه‌های اکتبر تا دسامبر به‌کارگیری شود. گوشی سامسونگ گلکسی S25 اولترا نیز احتمالا در ماه ژانویه 2025 عرضه شده و از تراشه SM8750 استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر پردازنده SM8750P احتمالا در سایر گوشی‌های پرچمدار قابل عرضه برای بازار چین در اواسط سال 2025 به‌کار گرفته خواهد شد.

نوشته تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.