هزینه احتمالی اشتراک ماهیانه سرویس Apple Intelligence مشخص شد

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، هوش مصنوعی (AI) مترادف با مفهومی بود که امروزه تحت عنوان AGI شناخته می‌شود. با این‌حال در این مدت، نام تجاری مذکور به شکلی چشمگیر دستخوش تغییر شده و امروزه AI شامل مجموعه‌ای از مدل‌های زبانی بزرگ است.

اما سرویس Apple Intelligence نیز در قلمرو هوش مصنوعی قرار می‌گیرد. این سرویس از زمان معرفی خود در ماه ژوئن تا به امروز همواره در کانون توجه بوده است. بی‌تردید عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل با تاخیر مواجه شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها اولین مجموعه از این ویژگی‌ها در ماه اکتبر و یک ماه پس از برنامه‌ریزی اولیه عرضه ارائه خواهند شد.

با این‌حال بسیاری از تحلیل‌گران در خصوص هزینه استفاده از سرویس Apple Intelligence به گمانه‌زنی پرداخته‌اند؛ چرا که استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل احتمالا برای همیشه رایگان نخواهد بود. بنابراین تحلیل‌گران گمانه‌زنی‌هایی را مطرح نموده و ظاهرا در این زمینه به یک اجماع کلی دست پیدا کرده‌اند.

بر این اساس به‌نظر می‌رسد که Apple Intelligence به‌عنوان بخشی از بسته خدماتی Apple One و با هزینه ماهیانه 20 دلار یا کمتر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بایستی توجه داشت که این مبلغ بر اساس اطلاعات لو رفته یا شایعات ارائه نشده و صرفا بر پایه حدس و گمان اکثر تحلیل‌گران بنا شده است. با این‌حال تصمیم احتمالی اپل برای عرضه اشتراک ماهیانه 20 دلاری چندان مایه تعجب نخواهد بود.

بعلاوه اپل احتمالا چنین اقدامی را برای حفظ شهرت برتر خود مفید قلمداد می‌کند. حفظ شهرت همواره با ارائه خدمات ارزان‌قیمت‌ امکان‌پذیر نخواهد بود.

نوشته هزینه احتمالی اشتراک ماهیانه سرویس Apple Intelligence مشخص شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.