تولید انبوه پنل‌های نمایشگر مورد نیاز آیفون 16 اپل آغاز شد

پیش از این شایعه شده بود که سری آیفون 16 اپل طبق برنامه در ماه سپتامبر امسال معرفی خواهد شد. با این‌حال اعلام شده که عرضه مجموعه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence تا ماه اکتبر به تعویق افتاده است.

پیش از عرضه این گوشی‌ها، شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی تولید انبوه پنل‌های نمایشگر برای مدل‌های آینده آیفون 16 را آغاز کرده‌اند. بر اساس اعلام منابع کره‌ای، اپل سفارش تولید 80 میلیون پنل را با سامسونگ و 43 میلیون واحد پنل را با شرکت ال‌جی در میان گذاشته است.

ظاهرا تعداد محموله‌های آیفون 16 اپل در سال جاری میلادی حدود 90 میلیون دستگاه تخمین زده می‌شود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل تقریبا 30 درصد بیش‌تر از این رقم، پنل نمایشگر سفارش داده است. زنجیره تامین در کشور کره تائید کرده که هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی مطابق روال معمول هم‌اکنون تولید انبوه پنل‌های نمایشگر را آغاز کرده‌اند تا پاسخگوی حجم سفارش‌های دریافتی خود باشند.

هر دو شرکت با بهبود عملکرد تولیدی خود در نیمه دوم سال جاری میلادی از سفارش‌های اپل بهره‌مند خواهند شد. بر اساس گزارش‌ها زنجیره تامین کشور کره بر این باور است که سری آیفون 16 نخستین گوشی‌های اپلی خواهند بود که با مجموعه قابلیت‌های Apple Intelligence روانه بازار می‌شوند. این ویژگی‌ها بسیاری از کاربران را برای خریداری خانواده آیفون 16 متقاعد نموده و در نتیجه موجب شکل‌گیری تقاضای گسترده برای مدل‌های آینده آیفون خواهند شد.

ال‌جی از این بابت بیش‌ترین سود را خواهد برد؛ چرا که عرضه پنل‌های نمایشگر این شرکت در مقایسه با سال گذشته حدودا 10 میلیون واحد افزایش یافته است. بدین‌ترتیب این شرکت بیش از 30 درصد سهم مشترک با سامسونگ را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین گفته شده که امسال برای نخستین بار، ال‌جی برنامه تولید خود را بدون تاخیر انجام می‌دهد. این پدیده به نوبه خود به بهبود عملکرد برند کره‌ای کمک می‌کند.

تاخیر ال‌جی در آغاز تولید انبوه پنل‌های اولد آیفون طی سال‌های 2022 و 2023 موجب شد تا سامسونگ به تنها تامین‌کننده سفارش‌های اولیه در زمان عرضه تبدیل شود. از سوی دیگر اعداد و ارقام مربوط به سامسونگ (در زمینه سفارش‌های اپل برای آیفون) نسبت به سال گذشته تغییر قابل‌توجهی نداشته است. اما سهم سامسونگ از پنل‌های نمایشگر آیفون‌های پرو و پرو مکس با قیمت‌گذاری گران‌تر بیش‌تر است. بنابراین انتظار می‌رود که درآمد این شرکت افزایش پیدا کند.

سهم سامسونگ از پنل‌های نمایشگر آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس حدودا برابر با 60 درصد است. از سوی دیگر ظاهرا BOE برای تامین نمایشگرهای خانواده آیفون 16 با مشکلاتی مواجه است؛ بنابراین احتمالا از مشارکت برای تامین نمایشگرهای این نسل صرفنظر خواهد کرد.

نوشته تولید انبوه پنل‌های نمایشگر مورد نیاز آیفون 16 اپل آغاز شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.