ارتقا ۳۰ درصدی عملکرد تک هسته ای Dimensity 9400 مدیاتک محتمل است

انتظار می‌رود تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ جایی در مهرماه امسال معرفی شود. رونمایی تایوانی‌ها پیش از رونمایی تراشه پرچمدار امریکایی‌ها یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام انجام خواهد شد. به تازگی شنیده شده که ارتقا ۳۰ درصدی عملکرد تک هسته ای Dimensity 9400 مدیاتک محتمل است.

عملکرد تک هسته ای Dimensity 9400 مدیاتک

بر اساس بنچمارک GeekBench 6.2 امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۸۶۹ برای تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ ثبت شده است. این نسبت به امتیاز ۲۲۰۷ دیمنسیتی ۹۳۰۰ در همین بنچمارک، افزایش قابل توجه حدود ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این افزایش باعث می‌شود که آن را به عملکرد تک هسته ای Snapdragon 8 Gen 4 که حدود ۲۸۸۴ است، نزدیک کند. این افزایش عملکرد احتمالاً به دلیل همکاری مدیاتک با Arm در توسعه هسته Cortex-X925 با نام رمز Blackhawk است.

علاوه بر این، گزارش نشان می‌دهد تراشه Dimensity 9400 در حالی به این عملکرد دست می‌یابد که تنها از 30 درصد انرژی مصرفی اسنپدراگون 8 نسل 3 برای کارهای مشابه استفاده می‌کند.

تراشه نسل قبلی آن یعنی Dimensity 9300 بدون هسته کوچک طراحی شده بود، استراتژی که احتمالاً با 9400 ادامه خواهد یافت. در حالی که این رویکرد قدرت خام تراشه را افزایش می‌دهد، می‌تواند باعث ایجاد مشکل حرارتی شود.

با این حال افزایش بهره وری گزارش شده درباره Dimensity 9400، همراه با استفاده از ماژول‌های حافظه سریع 10.7 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5x سامسونگ، می تواند این مشکلات حرارتی را برطرف کند و این تراشه را به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار پردازنده‌های گوشی های هوشمند قرار دهد.

انتظار می‌رود هر دو مدل Dimensity 9400 و Snapdragon 8 Gen 4 بر روی فناوری ۳ نانومتری N3 TSMC تولید شوند.

یکی دیگر از رقبای موجود در اکوسیستم اندروید با می‌توان اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ دانست که آن هم یک تراشه ۳ نانومتری خواهد بود و در بعضی مدل‌های گلکسی اس ۲۵ و اس ۲۵ پلاس استفاده خواهد شد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه ۳ نانومتری جدید مدیاتک هستید؟

نوشته ارتقا ۳۰ درصدی عملکرد تک هسته ای Dimensity 9400 مدیاتک محتمل است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.