اینتل یا AMD؟ پوگت سیستمز به پرسش داغ نرخ خرابی پردازنده‌ها پاسخ می‌دهد

در رقابت تنگاتنگ پردازنده‌های اینتل و AMD، شرکت معتبر پوگت سیستمز اخیراً نتایج بررسی‌های خود را در مورد نرخ خرابی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل در مقایسه با سری رایزن ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ AMD منتشر کرده است.

طبق این گزارش، برخلاف شایعات گسترده درباره مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل، نرخ خرابی این پردازنده‌ها در سیستم‌های مونتاژ شده توسط پوگت تنها اندکی بالاتر از ۲ درصد بوده است. این در حالی است که پردازنده‌های AMD سری رایزن نرخ خرابی بیش از ۴ درصد را نشان می‌دهند.

نکته جالب توجه آن است که پوگت سیستمز بالاترین نرخ خرابی را در پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مشاهده کرده است. این در حالی است که مشکلات گسترده‌ای در مورد این نسل گزارش نشده بود.

اما چرا این نتایج متفاوت است؟ پوگت سیستمز دلایل مختلفی را برای این تفاوت‌ها ذکر کرده است. از جمله استفاده از تنظیمات بایوس اختصاصی و محافظه‌کارانه، تمرکز بر مدل‌های پرچمدار و حجم نمونه‌های آماری.

جان بچ، مدیرعامل پوگت سیستمز، نگرانی‌هایی را در مورد افزایش احتمالی نرخ خرابی پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل در آینده ابراز کرده است. اینتل نیز به تازگی علت اصلی مشکل ناپایداری را اعلام کرده و وعده داده است که با انتشار به‌روزرسانی میکروکد این مشکل را برطرف کند.

نتایج منتشر شده توسط پوگت سیستمز تصویری متفاوت از آنچه تاکنون درباره مشکلات پردازنده‌های اینتل شنیده بودیم، ارائه می‌دهد. با این حال، این نتایج تنها مربوط به سیستم‌های مونتاژ شده توسط این شرکت است و ممکن است در شرایط دیگر متفاوت باشد.

نوشته اینتل یا AMD؟ پوگت سیستمز به پرسش داغ نرخ خرابی پردازنده‌ها پاسخ می‌دهد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.