سامسونگ از دو ویژگی امنیتی جدید برای دستگاه‌های گلکسی رونمایی کرد

سامسونگ به‌طور مرتب ویژگی‌های جدیدی را در زمینه امنیت و حریم خصوصی برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی عرضه می‌کند. این شرکت طی چند سال گذشته از برخی قابلیت‌های افسانه‌ای نظیر Knox و Secure Folder رونمایی کرد.

برند کره‌ای اخیرا دو ویژگی امنیتی جدید را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی ارائه داد. این دو ویژگی Quick Share Private Sharing و Samsung Cloud Enhanced Data Protection نام دارند. این دو ویژگی جدید با مقوله امنیت داده و حفاظت از حریم خصوصی مرتبط هستند.

این دو قابلیت جدید شامل حالت اشتراک‌گذاری خصوصی در ابزار Quick Share و محافظت بهتر داده برای فایل‌های ذخیره شده در Samsung Cloud هستند. اشتراک‌گذاری خصوصی (Private Share) یک حالت جدید در ابزار Quick Share محسوب می‌شود. کاربران پس از انتخاب Quick Share هنگام اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کلیک روی دکمه سه نقطه در گوشه بالایی سمت راست صفحه می‌توانند این حالت را فعال نمایند.

کاربران با فعال‌سازی این حالت می‌توانند تا 20 فایل با حداکثر حجم 200 مگابایت را به اشتراک بگذارند. کاربر با استفاده از این حالت قادر خواهد بود تا مجوز مشاهده فایل‌ها را صرفا در اختیار برخی مخاطبان خاص خود قرار دهد. همچنین کاربران می‌توانند یک تایمر انقضاء را برای فایل‌ها تعریف نموده و پس از اتمام این زمان، فایل‌های به اشتراک گذاشته شده برای کاربر قابل مشاهده نخواهند بود. همچنین کاربران می‌توانند افرادی که به فایل‌ها دسترسی داشته و قادر به مشاهده آنها هستند را تعیین نمایند. هر دو تنظیمات مورد اشاره در هر زمان قابل تغییر هستند.

فایل‌های به اشتراک گذاشته شده با این ویژگی در حالت فقط خواندنی برای کاربر دیگر قابل مشاهده هستند. بنابراین کاربران نمی‌توانند فایل‌های شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. بعلاوه امکان ثبت تصاویر اسکرین‌شات نیز مسدود شده است. سامسونگ ادعا کرده که حفاظت از داده‌ها با استفاده از فناوری رمزنگاری مبتنی بر بلاک‌چین انجام می‌شود.

این ویژگی صرفا بین دستگاه‌های سامسونگی کار می‌کند. بنابراین کاربران سایر گوشی‌های اندرویدی یا آیفون نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. بعلاوه این ویژگی صرفا از فایل‌های صوتی با فرمت mp3، wav، ogg و m4a، اسناد با فرمت pdf و txt، تصاویر با فرمت jpg، jpeg، png، gif، bmp، webp، heic و dng و ویدیو با فرمت mp4، mkv، webm، 3gp و 3g2 پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ با عرضه سری گلکسی S24 ارائه ویژگی رمزنگاری سراسری end-to-end برای تمامی بکاپ‌ها و داده‌های همگام‌سازی شده را آغاز کرد. این موضوع بدان معناست که داده‌های ذخیره شده در اکانت Samsung Cloud حتی در صورت سرقت از سرور نیز صرفا در گوشی یا تبلت سامسونگی شما قابل رمزگشایی هستند. بنابراین حتی اگر داده‌های ذخیره شده روی سرور در معرض خطر قرار گیرند؛ در این‌صورت باز هم داده‌های شما برای سایرین قابل مشاهده نخواهند بود.

کاربران با مراجعه به مسیر Settings » Security and privacy » More security settings » Enhanced data protection و سپس فعال‌سازی گزینه‌های Encrypt Backup Data و Encrypt Synced Data می‌توانند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند.

با فعال‌سازی این ویژگی در دستگاه‌ گلکسی، یک کد بازیابی در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. کاربر بایستی این کد را در جایی یادداشت کرده تا در صورت مفقودی آن بتواند بار دیگر به اکانت سامسونگی خود دسترسی پیدا کند.

نوشته سامسونگ از دو ویژگی امنیتی جدید برای دستگاه‌های گلکسی رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.