چرا سنسور ردیاب خواب در سامسونگ گلکسی واچ به خوبی کار نمی‌کند؟ + چند ترفند کاربردی

ما در این مقاله به سراغ دلایلی رفته‌ایم که باعث می‌شوند گلکسی واچ در هنگام ردیابی خواب با مشکل روبرو شود. پس اگر از ساعت هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید و گاهی اوقات متوجه می‌شوید که دستگاه نتوانسته پروسه خواب شما را ردیابی کند احتمالا این مقاله مناسب شما باشد. گلکسی واچ سامسونگ از فناوری‌های جدیدی برخوردار است که یکی از آنها سیستم پایش خواب نام دارد.

با این سیستم هنگامی که خواب باشید دستگاه می‌تواند دوره خواب شما را بررسی کرده و حتی میزان اکسیژن خون را در هنگام خواب کنترل کند. امکان بررسی خروپف و کیفیت خواب نیز توسط این دستگاه وجود دارد. اگرچه این ویژگی‌ها بسیار مفید و کاربردی به نظر می‌رسند ولی گاهی اوقات امکان دارد که در هنگام کار با مشکل روبرو شوند.

سیستم پایش خواب معمولا به درستی کار می‌کند اما دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند روی به درستی کار نکردن آن تاثیرگذار باشد. ما در ادامه این مقاله ترفندهای بسیاری را برای حل این مشکل برای شما ارائه کردیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با راهکارهای پیشرفته‌ای آشنا شوید.

قبل از اینکه به سراغ بررسی این ترفندها برویم بهتر است بدانید که سنسورهایی که در پشت ساعت قرار گرفته‌اند وظیفه پایش خواب را در کاربران بر عهده دارند. بنابراین هرگونه گرد و خاکی که در این بخش وجود داشته باشد امکان دارد که باعث کاهش عملکرد ساعت شود.

دلایل به درستی کار نکردن سیستم پایش خواب در گلکسی واچ سامسونگ

همانطور که در بخش مقدمه مقاله نیز به آن پرداختیم، وجود گرد و غبار در سنسور ساعت باعث می‌شود که گاهی وقت‌ها در هنگام استفاده از سیستم ردیاب خواب با مشکل روبرو شوید. پس باید با دقت آن را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

هنگامی که سنسور ساعت را تمیز کردید مطمئن شوید که عملکرد ردیابی خواب در سامسونگ گلکسی واچ به درستی کار می‌کند. همچنین باید بدانید که برای عملکرد دقیق‌تر، سنسور ساعت باید مستقیما روی پوست دستتان قرار گرفته باشد.

نکته جالب‌تر این است که اگر روی دستتان تتو یا موهای بلندی داشته باشید، سیستم پایش خواب در ساعت با مشکل روبرو خواهد شد. هنگامی که تمام این دلایل را بررسی کردید و همچنان متوجه شدید که دستگاه با مشکل عدم ردیابی خواب روبرو می‌شود می‌توانید از ترفندهای پیشرفته پایین برای حل این مشکل استفاده کنید.

گلکسی واچ سامسونگ چگونه به پایش خواب می‌پردازد؟

ساعت هوشمند سامسونگ به سنسورهایی مانند شتاب‌سنج، سنسور ضربان قلب و سنجش میزان اکسیژن خون مجهز شده و می‌تواند این اطلاعات را به برنامه سلامت سامسونگ ارسال کرده تا فرد از این اطلاعات باخبر شود. الگوریتم پیشرفته این برنامه می‌تواند مراحل خواب را بررسی کند. برخی از نسخه‌های جدید ساعت هوشمند سامسونگ نیز می‌تواند میزان خروپف کاربر را نیز تشخیص دهد.

در هر صورت اگر ساعت هوشمند سامسونگ شما در هنگام ردیابی خواب با مشکل روبرو می‌شود بهتر است با ترفندهای پایین نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

بررسی مجوزهای برنامه

برنامه سلامت سامسونگ برای ردیابی دقیق خواب به مجوزهایی نیاز دارد. پس اگر احساس می‌کنید که این برنامه عملکرد خوبی در این زمینه نداشته است احتمالا مجوزهای برنامه برای دسترسی به اطلاعات خواب را فعال نکرده باشید. برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس تا گزینه Privacy اسکرول کنید.

مرحله 2: حالا روی گزینه Permission manager ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا گزینه Sensors را انتخاب کنید و سپس به مرحله چهارم بروید.

مرحله 4: حالا Samsung Health را از لیست بیابید.

مرحله 5: روی دکمه کناری گزینه All the time بزنید تا مجوزهای لازم برای دسترسی به سیستم پایش خواب در سامسونگ گلکسی واچ فعال شود.

در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل ردیابی خواب در ساعت هوشمند سامسونگ حل شده است یا خیر. اگر این مشکل همچنان وجود داشت از ترفندی که در پایین برایتان ارائه کرده‌ایم، استفاده کنید.

بررسی تنظیمات برنامه سلامت سامسونگ

شما باید سیستم کنترل اکسیژن خون و شناسایی خروپف را از بخش تنظیمات برنامه سلامت سامسونگ فعال کنید. پس دستگاه می‌تواند در دوره‌های مختلف خواب میزان اکسیژن را در سلول‌های بدنتان تشخیص دهد. یکی از دلایل این امر این است که بدن در هنگام خواب در حالت آرامش به سر می‌برد پس میزان اکسیژن کاهش می‌یابد و بررسی آن بسیار سودمند و مفید خواهد بود.

با استفاده از مراحل پایین به سراغ بررسی تنظیمات برنامه سامسونگ بروید:

مرحله 1: در ابتدا برنامه سلامت سامسونگ را باز کنیم و سپس تا تنظیمات اسکرول کنید.

مرحله 2: حالا گزینه Sleep را در اینجا انتخاب کنید و سپس به گام بعدی بروید.

مرحله 3: در این مرحله گزینه Blood oxygen during sleep را فعال کرده و سپس روی Always در زیر شناسایی خروپف ضربه بزنید.

در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل عدم ردیابی خواب در ساعت هوشمند سامسونگ حل شده است یا خیر. اگر این مشکل همچنان وجود داشت می‌توانید نسبت به فعال کردن مجوز دیتا در سلامت سامسونگ که در پایین به آن پرداختیم، اقدام کنید.

فعال کردن مجوز اطلاعات در سلامت سامسونگ

شما باید مجوز اطلاعات را در برنامه سلامت سامسونگ فعال کنید تا برنامه بتواند اطلاعات را با دیگر دستگاه‌های متصل به اشتراک بگذارد. برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را برایتان ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: وارد برنامه سلامت سامسونگ شوید و سپس به بخش تنظیمات اسکرول کنید.

مرحله 2: روی گزینه Share data with devices and services بزنید و سپس به مرحله سوم بروید.

مرحله 3: گزینه Allow all را بفشارید و فعال کنید.

مرحله 4: در بین مجوزها اسکول کنید و گزینه Sleep را فعال کنید سپس روی گزینه Done ضربه بزنید.

اکنون احتمالا مشکل ردیابی نشدن دوره خواب در گلکسی واچ سامسونگ شما حل خواهد شد. اگر با ورود به برنامه متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد از راهکار بعدی که برایتان توضیح می‌دهیم کمک بگیرید.

پاک کردن اطلاعات پنهان برنامه سلامت سامسونگ

برنامه سلامت سامسونگ می‌تواند اطلاعات پنهان برنامه را در پس‌زمینه جمع آوری کرده تا عملکرد برنامه بهبود یابد. ولی هنگامی که در این حافظه پنهان مشکلاتی وجود داشته باشد برنامه در هنگام ردیابی خواب با مشکل روبرو خواهد شد. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه حافظه پنهان برنامه سلامت سامسونگ را پاک کنید و باری دیگر بررسی کنید که مشکل عدم ردیابی خواب در این برنامه حل شده است یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید: 7 ترفند برای افزایش کیفیت صدای گوشی‌های سامسونگ گلکسی

در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

مرحله 1: تنظیمات سامسونگ گلکسی واچ را باز کنید و سپس روی گزینه Apps ضربه بزنید.

مرحله 2: حالا Samsung Health را انتخاب کنید.

مرحله 3: در نهایت، Clear Cache را انتخاب کنید تا حافظه پنهان برنامه پاک شود. حالا بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل پایش خواب در گلکسی واچ سامسونگ حل شده است یا خیر.

آپدیت برنامه سلامت سامسونگ

برنامه قدیمی سلامت سامسونگ در گوشی و یا گلکسی واچ شما می‌تواند در هنگام ردیابی خواب با مشکل روبرو شود. پس شما می‌توانید با ورود به فروشگاه پلی استور یا گلکسی استور در گوشی اندرویدی خود نسبت به آپدیت کردن برنامه سلامت سامسونگ اقدام کنید. پس از مرحله پایین برای انجام این کار استفاده کنید:

مرحله 1: در ساعت هوشمند سامسونگ خود وارد فروشگاه پلی استور شوید و سپس به بخش My Apps اسکرول کنید.

مرحله 2: در کنار برنامه سلامت سامسونگ به دنبال گزینه آپدیت بگردید و سپس روی آن بزنید تا آپدیت جدید روی گوشی نصب شود.

اگر از یک گلکسی واچ قدیمی استفاده می‌کنید که از WearOS پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید آپدیت جدید برنامه سلامت را از فروشگاه گلکسی استور دانلود کنید.

آپدیت کردن فریمور نرم‌افزار

اگر گلکسی واچ سامسونگ شما نمی‌تواند به ردیابی خواب بپردازد احتمالاً فریمور و یا سفت‌ابزار دستگاه با مشکل روبرو شده باشد. شرکت سازنده نیز در حل مشکلات این چنینی همیشه خوب عمل کرده است و آپدیت‌هایی را برای رفع آن ارائه می‌کند. در ادامه نحوه نصب این آپدیت را برایتان گردآوری کرده‌ایم:

مرحله 1: تنظیمات گلکسی واچ سامسونگ را باز کنید و سپس روی Software Update ضربه بزنید.

مرحله 2: حالا آخرین آپدیت داده شده را دانلود و روی دستگاه نصب کنید. احتمالاً اکنون مشکل پایش خواب در گلکسی واچ سامسونگ شما حل شده باشد، ولی اگر همچنان با این مشکل روبرو هستید می‌توانید از نهایی‌ترین روش ما که در پایین برایتان توضیح داده‌ایم استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه استیکرهای سفارشی را در سامسونگ پیدا، ایجاد و یا حذف کنیم؟ + معرفی چند راهکار

ریست کردن سامسونگ گلکسی واچ

ریست کردن دستگاه سامسونگ گلکسی واچ یکی از آخرین روش‌هاییست که می‌توانید برای حل مشکل پایش خواب در این دستگاه از آن استفاده کنید. برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: در ابتدا تنظیمات گلکسی واچ را باز کنید و سپس به بخش General اسکرول کنید.

مرحله 2: حالا گزینه Reset را انتخاب کرده و سپس از دستورالعمل‌ها استفاده کنید.

در نهایت بررسی کنید ببینید که آیا مشکل پایش خواب در سامسونگ گلکسی واچ شما با ریست کردن آن حل شده است یا خیر.

جمع‌بندی

ما در این مطلب به بررسی ترفندهایی برای حل مشکل ردیابی خواب در سامسونگ گلکسی واچ پرداختیم و دلایل بروز این مشکل را نیز بررسی کردیم. گاهی وقت‌ها کاربران در هنگام استفاده از برخی از امکانات گلکسی واچ با مشکل روبرو می‌شوند که یکی از مهم‌ترین مشکلات عدم پایش خواب نام دارد.

این مشکل به دلایل مختلفی در دستگاه رخ می‌دهد که یکی از آنها کثیف بودن سنسور ساعت است، همچنین داشتن تتو یا موهای بلند در روی دست، احتمالا باعث کاهش عملکرد سنسور ساعت شوند. نکته مهم دیگر این است که حتماً باید سنسور ساعت روی پوست دست شما قرار گرفته باشد.

علاوه بر آنها ترفندهای دیگری نیز برای حل این مشکل وجود دارد که ما در این مقاله به برخی از آنها پرداخته‌ایم که از جمله این موارد می‌توانیم به بررسی تنظیمات برنامه سلامت سامسونگ، پاک کردن اطلاعات پنهان برنامه سلامت سامسونگ، بررسی مجوزهای برنامه، آپدیت برنامه و یا ریست کردن آن اشاره کنیم.

در نهایت، به پایان این مقاله رسیدیم. امیدواریم که ترفندهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها به حل مشکل پایش خواب در گلکسی واچ سامسونگ اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته چرا سنسور ردیاب خواب در سامسونگ گلکسی واچ به خوبی کار نمی‌کند؟ + چند ترفند کاربردی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.