اپل برای آیفون SE 4 از پنل اولد آیفون 13 استفاده خواهد کرد

بر اساس شایعات شرکت اپل در سال 2025 از نسخه جدید گوشی هوشمند اقتصادی خود موسوم به آیفون SE 4 رونمایی خواهد کرد. اگرچه تا موعد رونمایی از این گوشی هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ اما پیش‌تر اطلاعات فراوانی درباره این گوشی هوشمند منتشر شده است.

اکنون گزارش جدید وبسایت The Elec نشان می‌دهد که ال‌جی دیسپلی احتمالا به‌عنوان دومین تامین‌کننده نمایشگرهای اولد برای سری جدید آیفون SE فعالیت خواهد کرد. گفته شده که BOE اولین تامین‌کننده نمایشگرهای مورد نیاز آیفون SE 4 به‌شمار خواهد رفت. بر اساس گزارش‌ها این برند به‌دلیل تولید پنل‌های ارزان‌تر از سامسونگ پیشی گرفت و برنده مناقصه شد.

اپل پیش‌تر برای تامین نمایشگرهای سایر مدل‌های آیفون‌ با شرکت BOE همکاری نموده است؛ بنابراین همکاری دو کمپانی با یکدیگر موضوع جدیدی قلمداد نمی‌شود. با این‌حال انتظار می‌رود که سهم BOE برای آیفون SE 4 بیش‌ترین سهم تصاحب شده توسط این شرکت در میان مدل‌های مختلف آیفون باشد.

وبسایت The Elec گزارش می‌دهد که BOE تقریبا 60 تا 70 درصد پنل‌های مورد نیاز آیفون SE 4 را تامین خواهد کرد. این رقم تقریبا معادل 20 میلیون واحد در هر سال است.

سایر پنل‌های اولد مورد نیاز آیفون SE 4 احتمالا توسط تامین‌کننده دیگری یعنی ال‌جی دیسپلی تولید خواهند شد. به گفته وبسایت The Elec اپل قصد دارد تا برای آیفون‌ SE 4 از نمایشگر آیفون 13 استفاده کند؛ اما این کار با تضعیف قابلیت‌های صفحه‌نمایش انجام خواهد شد.

رندر احتمالی آیفون SE 4

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که ال‌جی دیسپلی بخشی از پنل‌های نمایشگر مورد استفاده در سری آیفون 13 را تامین می‌کند. استفاده مجدد از این پنل احتمالا به سهولت بیش‌تر فرآیند تولید و کاهش هزینه‌های اپل کمک خواهد کرد.

گزارشی که در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد نشان داد که آیفون‌ SE 4 مجهز به یک نمایشگر 6.06 اینچی خواهد بود؛ در حالی‌که آیفون 13 از یک نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌گیرد. بنابراین در صورت صحت گزارش وبسایت The Elec، ال‌جی دیسپلی به منظور سازگاری پنل‌های تولیدی خود با آیفون SE 4 احتمالا بایستی تغییراتی را در آنها اعمال نماید.

از طرفی یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر موسوم به Tianma نیز تمایل خود را برای تولید پنل‌های نمایشگر آیفون SE 4 ابراز نموده است. با این‌حال فناوری مورد استفاده توسط BOE نسبت به رقیب چینی خود پیشرفته‌تر بوده و در نتیجه اصافه شدن Tianma به زنجیره تامین در مقطع کنونی امری بعید به‌نظر می‌رسد.

نوشته اپل برای آیفون SE 4 از پنل اولد آیفون 13 استفاده خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.