عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به تعویق افتاد!

خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence احتمالا با تاخیر عرضه خواهند شد. به گفته افراد دست‌اندرکار، ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل احتمالا همزمان با عرضه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر قابل دسترس نبوده و در ماه اکتبر از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های مختلف توزیع خواهند شد.

اپل هنوز قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار نداده است؛ اما انتظار می‌رود که این ویژگی‌ها ظرف یک هفته آینده از طریق نسخه بتا iOS 18.1 و iPadOS 18.1 ارائه شوند. این سرویس در ابتدا ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن معرفی شد. ویژگی‌های Apple Intelligence در تمامی دستگاه‌های جدید مجهز به تراشه A17 و پردازنده‌های سری M قابل دسترس خواهد بود.

برخی دستگاه‌های قدیمی‌تر نظیر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، تمامی تبلت‌های آیپد پرو عرضه شده پس از آوریل سال 2021 و کلیه تبلت‌های آیپد ایر عرضه شده پس از مارس 2022 نیز از امکانات هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد.

ماه گذشته اپل به عموم کاربران هشدار داد که قوانین فنی اتحادیه اروپا احتمالا موجب به تعویق افتادن عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهند شد. غول کوپرتینویی اعلام کرد که سرویس‌های Phone Mirroring، SharePlay Screen و Apple Intelligence طی سال 2024 در دسترس کاربران اروپایی قرار نخواهند گرفت. این موضوع از محدودیت‌های مرتبط با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا ناشی می‌شود.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا از اپل درخواست کرده‌اند تا امکان اجرای محصولات و خدمات رقیب روی دستگاه‌های تولیدی خود را تضمین نماید. از سوی دیگر اپل با ابراز نگرانی اعلام کرده که الزامات برای همکاری می‌توانند یکپارچگی محصولات کمپانی را به خطر بیندازند. این پدیده احتمالا در نهایت موجب به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌ها خواهد شد.

نوشته عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به تعویق افتاد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.