اقدام جدید اپل در هندوستان، موقعیت سامسونگ را به خطر خواهد انداخت

سامسونگ بزرگ‌ترین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در هندوستان محسوب می‌شود؛ اما طی سالیان اخیر بخشی از سهم این شرکت از بازار توسط اپل و تعدادی از برندهای چینی تصاحب شده است. روند افزایشی فروش آیفون در این کشور آسیایی آغاز شده و اپل با اقدام جدید خود می‌تواند بقای سامسونگ در بازار هندوستان را دشوار نماید.

اپل احتمالا به‌زودی تولید آیفون 16 پرو در خاک هندوستان را آغاز خواهد کرد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط پایگاه Money Control گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس ساخت هندوستان از همان روز اول عرضه آنها در بازار این کشور قابل دسترس خواهند بود.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که اپل برای تولید آیفون‌های پرچمدار آینده در هندوستان با شرکای تولیدکننده فعلی خود همکاری نموده است. دولت هند اخیرا عوارض واردات گوشی‌های هوشمند را از 20 به 15 درصد کاهش داده است. دقیقا پس از همین اقدام، اپل قیمت آیفون‌های خود در هندوستان را کاهش داد.

چنان‌چه آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در داخل خاک هندوستان تولید شوند؛ در این‌صورت از پرداخت عوارض واردات معاف خواهند شد. این موضوع بدان معناست که قیمت نهایی آنها می‌تواند در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی بسیار ارزان‌تر باشد.

اگر اپل قیمت آیفون‌های آینده خود را افزایش ندهد؛ در این‌صورت آیفون 16 پرو می‌تواند با قیمت‌گذاری پایه 130990 روپیه (تقریبا 1565 دلار) روانه بازار شود؛ چرا که دستگاه‌های تولید داخل از پرداخت هرگونه عوارض واردات معاف خواهند بود.

این قیمت‌گذاری با گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا مطابقت دارد؛ دستگاهی که با برچسب قیمتی 129999 روپیه (تقریبا 1553 دلار) در بازار هندوستان عرضه می‌شود.

قیمت‌گذاری مشابه پرچمداران اپل و سامسونگ در بازار هندوستان به‌صورت بالقوه می‌تواند تعداد مشتریان اپل در این کشور را افزایش دهد. پیش‌فروش سری گلکسی S24 در هندوستان رکوردشکنی کرد. با این‌حال در صورت از بین رفتن اختلاف قیمت میان گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ، فروش دستگاه‌های آیفون‌ به‌دلیل محبوبیت بالای آنها احتمالا به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. این پدیده احتمالا موجب دشوارتر شدن حیات سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

نوشته اقدام جدید اپل در هندوستان، موقعیت سامسونگ را به خطر خواهد انداخت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.