گوشی Nio Phone 2 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 رسماً معرفی شد

همان‌طور که وعده داده شده بود، خودروساز چینی Nio رویداد روز نوآوری خود را امروز در شانگهای برگزار کرد که یکی از موارد داغ معرفی‌شده در آن، نسل دوم گوشی هوشمند پرچمدار این برند با نام Nio Phone 2 بود. به‌نظر می‌رسد Nio به برنامه خود برای عرضه گوشی‌های رده‌بالا در چرخه سالانه پایبند است؛ چراکه نسل اول Nio Phone نیز اندکی کمتر از یک سال پیش معرفی شده بود.

گوشی Nio Phone 2

Nio Phone 2 هم ازنظر طراحی و هم ازنظر مشخصات، شباهت فراوانی به مدل نسل اول خود دارد. البته، جذابیت اصلی Nio Phone 2 ادغام عمیق بین یک گوشی هوشمند و خودروهای برقی چشمگیر این برند است. درست مانند Nio Phone اصلی، Nio Phone 2 دارای یک دکمه اختصاصی در سمت چپ فریم گوشی برای کنترل عملکردهای متصل به خودرو است. اکنون، این دکمه همچنین از عملکر فشار طولانی برای شخصی‌سازی بیشتر نیز پشتیبانی می‌کند.

Nio Phone 2 همچنین به‌طور طبیعی مانند کلید خودرو عمل می‌کند. این سیستم از UWB و بلوتوث برای خودروهای پشتیبانی‌شده استفاده می‌کند و امنیت آن را بیشتر می‌کند. به‌علاوه، UWB باید پیدا کردن خودروی شما را آسان‌تر کند که درکنار سایر ویژگی‌های دیگر مانند امکان ثبت مکان خودرو و شماره فضای پارک پس از پارک خودرو به‌صورت خودکار است. پشتیبانی از کلید NFC نیز وجود دارد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های Nio Phone 2، رابط کاربری آن است. Nio ادعا می‌کند که این نسخه سفارشی‌سازی‌شده از کاملاً بدون تبلیغات سیستمی و اپلیکیشن‌های تجاری ازپیش‌نصب‌شده است که عموماً در گوشی‌های چینی دیده می‌شود.

علاوه‌بر این، Nio Phone 2 همچنین مدل هوش مصنوعی NOMI GPT را نیز داراست که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی است که براساس ادراک چندوجهی توسعه‌یافته توسط خود برند Nio ساخته شده‌اند. این ادراکات شامل یک دایره‌المعارف مدل بزرگ، تجربیات چت مبتنی‌بر هوش مصنوعی و عملکردهای مرتبط با خودرو مانند پرسش و پاسخ و تولید صحنه است.

گوشی Nio Phone 2

گوشی Nio Phone 2

با‌این‌حال، جذاب‌ترین ویژگی نرم‌افزاری این گوشی، عملکرد NIO Link Car Broadcast است. این به کاربران امکان می‌دهد تا مستقیماً به سیستم دوربین خودروی خود برای پخش زنده دسترسی داشته باشند، یا حتی دید رانندگی خود را در طول تماس‌های ویدیویی WeChat به‌نمایش بگذارند؛ اگرچه مورد دوم نیاز به اجرا از روی صندلی سرنشین دارد.

Nio Phone 2 ازنظر مشخصات دارای صفحه‌نمایش 6.82 اینچی با رزولوشن +QHD، رفرش‌ریت 120 هرتز ،Ultra HDR، پنل OLED LTPO سامسونگ E7، پشتیبانی از کاهش نور فرکانس بالا 1440 هرتز PWM بین صفر تا 800 نیت و حداکثر روشنایی 2600 نیت است. همچنین یک حسگر اثرانگشت اپتیکال درون صفحه‌نمایش و یک موتور لمسی پیشرفته برای این دستگاه درنظر گرفته شده است.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت این گوشی را تأمین می‌کند. این گوشی همچنین دارای سیستم خنک‌کننده Gun Yu برای مدیریت گرما در طول انجام کارهای سنگین است. Nio ادعا می‌کند که دمای سطح گوشی 40 درجه سانتی‌گراد است درحالی‌که Honor of Kings را با نرخ 119 فریم‌برثانیه اجرا می‌کند، و دمای 47.6 درجه سانتی‌گراد را نیز حفظ می‌کند، درحالی‌که Honkai Impact 3 را با نرخ 59.5 فریم‌برثانیه اجرا می‌کند.

ترکیب دوربین سه‌گانه پشتی این دستگاه نیز شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور LYT-T808، یک دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی با سنسور IMX882 و یک دوربین پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX890 و زوم اپتیکال 2.6 برابری است.

باتری استفاده‌شده در این گوشی دارای ظرفیت 5020 میلی‌آمپرساعتی بوده و با پشتیبانی از شارژ سیمی 80 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات ارائه می‌شود. همه این‌ها در یک بدنه بسیار سبک قرار گرفته‌اند که رنگ‌های زیادی دارد. ضخامت مدل شیشه‌ای این گوشی 8.6 میلی‌متر و وزن آن 209 گرم است، درحالی‌که نسخه سرامیکی 8.45 میلی‌متر ضخامت دارد و 226 گرم نیز وزن دارد. برخی از رنگ‌های این دستگاه دارای پوشش چرمی نیز هستند.

گوشی Nio Phone 2

گوشی Nio Phone 2

Nio Phone 2 در سه پیکربندی موجود است: مدل پایه با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 6499 یوان (حدود 896 دلار آمریکا)، مدل میانی ​​​​با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 6899 یوان (حدود 951 دلار آمریکا) و مدل رده‌بالا EP Edition با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 7499 یوان (حدود 1034 دلار آمریکا).

Nio همچنین یک کوپن 500 یوانی برای خرید مدل جدید برای کاربران نسل اول Nio Phone ارائه می‌دهد. پیش‌سفارش‌های این دستگاه از هم‌اکنون باز است و فروش رسمی آن در چین از 10 آگوست/20 مرداد آغاز می‌شود.

دیدگاه شما درباره گوشی پرچمدار Nio Phone 2 از خودروساز برتر چینی چیست؟

نوشته گوشی Nio Phone 2 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 رسماً معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.