سامسونگ از هیولای پرچمدار خود با نام گلکسی S24 اولترا رونمایی کرد

مطابق پیش‌بینی‌ها امشب سامسونگ میزبان رویداد بزرگ Galaxy Unpacked در شهر سن‌خوزه بود و ضمن برگزاری این مراسم از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 رونمایی کرد.

بی‌تردید برترین و گران‌قیمت‌ترین عضو این خانواده یعنی گلکسی S24 اولترا ستاره اصلی نمایش به‌شمار می‌رود. سامسونگ با عرضه این گوشی، تمام تلاش خود را برای ارائه یک پرچمدار تمام‌عیار به‌کار بسته است.

طراحی این گوشی تا حد زیادی مشابه با گلکسی S23 اولترا است. فریم این گوشی برای نخستین بار در سری گلکسی از جنس تیتانیوم ساخته شده است. گلکسی S24 اولترا علاوه بر ظاهر لوکس خود از قابلیت حمل‌پذیری آسان‌تر نسبت به مدل نسل قبلی برخوردار است. سامسونگ با بهینه‌سازی طراحی نمایشگر موفق به افزایش اندازه آن و در عین‌حال کاهش ضخامت حواشی اطراف صفحه‌نمایش شده است. از طرفی طراحی تخت‌تر نمایشگر به کاهش ضخامت دستگاه کمک کرده است.

اراده سامسونگ در زمینه حفاظت از محیط زیست همواره در حال تقویت بوده و این‌بار نیز برند کره‌ای برای ساخت پرچمداران خود از مواد معدنی بازیافتی استفاده کرده است. گلکسی S24 اولترا مجهز به یک نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک آمولد 2X با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز است. این نمایشگر از رزولوشن 3120×1440 پیکسلی و چگالی پیکسلی 505ppi برخوردار است. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به 2600 نیت می‌رسد.

سامسونگ برای محافظت از پنل‌های جلویی و پشتی گوشی از پوشش کورنینگ گوریلا گلس Victus Armor بهره گرفته است. این ماده حفاظتی جدید ضمن بهبود دوام نمایشگر به ارتقاء وضوح آن نیز کمک خواهد کرد. بعلاوه به لطف استفاده از این پوشش، میزان انعکاس تصویر در مقایسه با سایر نمایشگرها 75 درصد بهبود یافته و خوانایی صفحه‌نمایش در زیر تابش مستقیم خورشید ارتقاء پیدا کرده است.

ابعاد گوشی معادل 162.3x79x8.6 میلی‌متر و وزن آن برابر با 232 گرم است. گلکسی S24 اولترا با 4 مدل رنگی مختلف شامل مشکی تیتانیوم (Titanium Black)، خاکستری تیتانیوم (Titanium Gray)، بنفش تیتانیوم (Titanium Violet) و زرد تیتانیوم (Titanium Yellow) روانه بازار می‌شود.

این گوشی همانند مدل نسل قبلی خود دارای قلم استایلوس بوده و این قلم درون حفره تعبیه شده در قسمت پایینی گوشی مستقر می‌شود. پیکره‌بندی دوربین پشتی گلکسی S24 اولترا از 4 سنسور دوربین، حسگر فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED تشکیل شده است. دوربین اصلی از یک سنسور 200 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.7، قابلیت فوکوس خودکار، OIS، تکنیک Super Quad Pixel و لنز Super Clear بهره می‌گیرد.

دوربین‌های تله‌فوتو 50 و 10 مگاپیکسلی از بزرگنمایی اپتیکال 5 و 3 برابری پشتیبانی می‌کنند. این دوربین‌ها از قابلیت فوکوس خودکار پیشرفته و OIS بهره‌مند هستند. دوربین تله‌فوتو جدید با زوم 5 برابری جزئیات بیش‌تری را به ثبت رسانده و قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهای واضح در تمامی فواصل است. قابلیت نایتوگرافی نیز قابل دسترس است؛ چرا که مقوله عکاسی در شب همواره برای سامسونگ حائز اهمیت بوده است.

اندازه سنسور اپتیکال 60 درصد افزایش یافته و سیستم لرزشگیر نیز 2 برابر عریض‌تر شده است. دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی از میدان دید 120 درجه‌ای و فوکوس خودکار دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی نیز دارای قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی است.

امکانات تصویربرداری گوشی شامل زوم فضایی 100 برابری، حالت‌های پرتره با افکت‌های بوکه، حرفه‌ای، پانوراما، نایت مود، غذا، سلفی، سلفی گروهی، Single Take، بهینه‌سازی خودکار صحنه، AR Zone، بیکسبی ویژن و اسکنر QR است.

به گفته سامسونگ، گلکسی S24 اولترا از قابلیت فیلم‌برداری 8K با سرعت 60 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. رزولوشن پیش‌فرض دوربین از 12 مگاپیکسل در مدل نسل قبلی به 24 مگاپیکسل ارتقاء یافته است.

از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 هستیم، به گفته سامسونگ سری گلکسی S24 از آپدیت‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل برای مدت 7 سال بهره‌مند خواهد شد.

هوش مصنوعی گلکسی، پروژه بزرگ و جسورانه سامسونگ به‌شمار رفته و قصد دارد تا پتانسیل هوش مصنوعی را در دسترس عموم کاربران قرار داده و کیفیت زندگی روزمره را ارتقاء دهد.

اکوسیستم Galaxy AI از فناوری هوش مصنوعی بر پایه فضای ابری بهره گرفته و سامسونگ در صدد توسعه آن روی دستگاه‌های سری گلکسی S خود است. هوش مصنوعی گلکسی، امکانات و قابلیت‌های جالب و متنوعی را برای سری گلکسی S24 به ارمغان آورده است. به گفته سامسونگ، گلکسی S24 اولین گوشی هوشمند با قابلیت ترجمه دو طرفه و همزمان تماس‌ها به‌شمار رفته و از ترجمه صدا و متن پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در زمان برقراری تماس با یک نفر، محتوای مکالمه را برای هر 2 طرف ترجمه می‌کند. برای استفاده از این ویژگی لازم نیست هر دو طرف مکالمه صاحب یک گوشی از سری گلکسی S24 باشند.

در حال حاضر این ویژگی از حداکثر 13 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. بعلاوه فناوری هوش مصنوعی جهت ترجمه و انجام اموری فراتر از آن به برنامه صفحه‌کلید افزوده شده است. در صورت تمایل کاربر به استفاده از یک لحن خاص، این ابزار به کمک وی خواهد آمد. به‌عنوان مثال چنان‌چه بخواهید پیامی رسمی را برای مدیر خود ارسال کرده یا یک پست تاثیرگذار را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید؛ در این‌صورت هوش مصنوعی، لحن پیام را برای شما تغییر می‌دهد.

این قابلیت در اپلیکیشن‌های مختلف، مفید واقع خواهد شد. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند متنی را به زبان عامیانه بنویسد و تبدیل آن به یک متن با لحن رسمی را به هوش مصنوعی محول نماید. از سوی دیگر رابط کاربری Android Auto آپدیت شده و اکنون هوش مصنوعی قادر به خواندن پیام‌ها یا تعیین دقیق موقعیت مکانی است.

ویژگی‌‌های دستیار یادداشت‌برداری (Note Assist) و دستیار ترجمه (Translate Assist) به ارتقاء تجربه کاربری حین ضبط صدا و نوشتن کمک می‌کنند. نوت اسیست، صداها را به نوشته‌های خلاصه شده تبدیل نموده و امکان خلاصه‌برداری سریع‌تر متون ترجمه شده توسط ترنسلیت اسیست در اپلیکیشن Samsung Notes را فراهم می‌کند.

سامسونگ برای نخستین بار در سری گلکسی S24 خود از سیستم جدید جستجو گوگل بهره گرفته است. در سیستم جدید، جستجو با یک روش ساده امکان‌پذیر شده است. بدین منظور تنها کافیست انگشت خود را برای مدت چند ثانیه روی دکمه هوم فشار داده و سپس دور موضوعی که مایل به جستجوی آن هستید؛ خط کشیده یا روی آن ضربه بزنید. سپس نتایج جستجو در همین قسمت قابل مشاهده خواهند بود.

این ویژگی احتمالا با برخی اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام ادغام می‌شود. به‌عنوان مثال چنان‌چه دوست شما تصویری از خود را در کنار یک مجسمه مشهور منتشر کند؛ در این‌صورت شما با خط کشیدن دور تصویر مجسمه می‌توانید از موقعیت جغرافیایی و جزئیات مربوط به آن مطلع شوید. همچنین هوش مصنوعی در خصوص مجسمه یا سفر به محل استقرار آن پیشنهاداتی را در اختیار شما می‌گذارد.

برند کره‌ای در بخش دوربین پرچمداران جدید خود نیز از ظرفیت‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است. این گوشی‌ها مجهز به موتور پرو ویژوال هستند. بعلاوه دوربین‌ها قادر به تجزیه و تحلیل حرکات و تشخیص تفاوت میان حرکات دست و سوژه‌ها هستند. این موضوع به افزایش شفافیت ویدیوها و ارتقاء کیفیت ویدیوهای ضبط شده در فضاهای کم‌نور کمک می‌کند. سپس هوش مصنوعی وارد عمل شده و با تطبیق محتوا برای بهترین شرایط ممکن، پیشنهاداتی را جهت رفع نواقص به‌صورت خودکار ارائه می‌دهد.

مشخصه Generative Edit امکان تغییر موقعیت سوژه‌ها در عکس یا صاف کردن کادر را فراهم نموده و فضاهای خالی عکس را با هوش مصنوعی پر می‌کند. چنان‌چه هنگام نمایش ویدیوها انگشت خود را برای مدت چند ثانیه روی نمایشگر نگه دارید؛ در این‌صورت گوشی با استفاده از هوش مصنوعی و تکنیک فریم‌سازی، صحنه مورد نظر را به‌ شکل اسلوموشن نمایش می‌دهد. همچنین به منظور اطلاع‌رسانی به کاربر بابت خلق تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی از برچسب‌های متا دیتا استفاده می‌‌شود.

کاربران پیش از فشردن دکمه شاتر می‌توانند پیش‌نمایشی از آن چیزی که قرار است ثبت شود را مشاهده کنند. بعلاوه از قابلیت Super HDR نیز پشتیبانی می‌شود. بدین‌ترتیب قسمت‌های پرنور صحنه تجزیه و تحلیل شده و به‌صورت Super HDR نمایش داده می‌شوند. این ویژگی با اپلیکیشن‌های متفرقه و رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز سازگاری داشته و نمایش محتوا به شکلی خیره‌کننده‌ را ممکن می‌کند.

شایان به ذکر است که ویژگی‌های هوش مصنوعی و مترجم زنده به‌صورت بومی بر روی گوشی‌ها قابل دسترس بوده و به فضای ابری احتیاج ندارند.

توان پردازشی گلکسی S24 اولترا از طریق تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی تامین می‌شود. پردازنده 8 هسته‌ای این تراشه از هسته‌های پردازشی 3.39، 3.1، 2.9 و 2.2 گیگاهرتزی تشکیل شده است. ظرفیت حافظه رم برابر با 12 گیگابایت بوده و حافظه داخلی نیز در گزینه‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت قابل سفارش است.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی گوشی از فناوری شارژ سریع 45 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین فناوری بی‌سیم PowerShare امکان شارژ گجت‌های مختلف را فراهم می‌کند. از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 هستیم. امکانات ارتباطی گوشی شامل پورت USB-C، بلوتوث 5.3 وای‌فای 7، وای‌فای دایرکت، NFC، میراکست و اتصال فوق پهن‌باند (UWB) است. این گوشی هوشمند با برخی گزینه‌های رنگی سفارشی نظیر سبز (Jade Green)، آبی (Sapphire Blue) و نارنجی (Sandstone Orange) از طریق فروشگاه رسمی سامسونگ قابل سفارش خواهد بود.

نوشته سامسونگ از هیولای پرچمدار خود با نام گلکسی S24 اولترا رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.