سری آیفون 17 اپل با حافظه رم حداکثر 12 گیگابایتی عرضه خواهد شد

شرکت اپل هنوز از گوشی‌های سری آیفون 16 خود رونمایی نکرده است (این دستگاه‌ها به احتمال فراوان در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد)؛ اما تاکنون شایعات زیادی پیرامون خانواده آیفون 17 منتشر شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این گوشی‌ها در ماه سپتامبر سال 2025 معرفی خواهند شد.

اکنون یک افشاگر پرکار چینی با نام مستعار Ice Universe شایعه جدیدی را درباره خانواده آیفون 17 مطرح نموده و به جزئیات بیش‌تری پیرامون مدل آینده آیفون SE اشاره کرده است. ظاهرا مدل آینده آیفون SE نخستین گوشی مقرون‌به‌صرفه اپل با نمایشگر اولد به‌شمار خواهد رفت.

همچنین مدل استاندارد آیفون 17 برای نخستین بار از یک پنل LTPO با نرخ نوسازی متغیر حداکثر 120 هرتزی استفاده خواهد کرد. این ویژگی طی مدت چند سال گذشته در اکثر دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی مشاهده شده است. به گفته Ice Universe وجود چنین پنلی امکان پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن را فراهم می‌کند. با این‌حال اپل می‌تواند این ویژگی را به‌طور انحصاری برای مدل‌های پرو آیفون در نظر بگیرد. آیفون 17 دارای رم 8 گیگابایتی و تراشه A19 خواهد بود.

از سوی دیگر سری آیفون 17 پرو از تراشه A19 پرو، 12 گیگابایت رم و سه دوربین 48 مگاپیکسلی از نوع واید، تله و اولتراواید استفاده خواهد کرد. نهایتا مدل پیش‌تر شایعه شده آیفون 17 اسلیم که احتمالا همراه با آیفون 17 اولترا عرضه می‌شود نیز یک دستگاه فوق باریک کاملا بازطراحی شده به‌شمار خواهد رفت.

از آنجا که به بازطراحی کامل هیچ‌کدام از دستگاه‌های خانواده آیفون 17 اشاره نشده است؛ لذا می‌توان فرض کرد که تنها مدل‌های اسلیم و اولترا از زبان طراحی جدید بهره‌برداری خواهند کرد. این زبان طراحی احتمالا در آیفون‌های سال 2026 اپل نیز به‌کارگیری خواهد شد.

نوشته سری آیفون 17 اپل با حافظه رم حداکثر 12 گیگابایتی عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.