ارسال پیام اضطراری با ماهواره توسط قابلیت Pixel Satellite SOS در گوشی‌های پیکسل

گوگل در حال توسعه قابلیتی به نام Pixel Satellite SOS است که به کاربران گوشی‌های Pixel امکان می‌دهد در مواقع اضطراری، حتی زمانی که خارج از محدوده پوشش شبکه‌های سلولی هستند، پیام‌های SOS ارسال کنند.

این قابلیت با الهام از سرویس مشابهی که در سری آیفون 14 اپل معرفی شده، از طریق اتصال به ماهواره‌ها کار خواهد کرد. Pixel Satellite SOS از طریق تراشه جدیدی که امکان برقراری ارتباط با ماهواره‌ها را فراهم می‌کند، عمل می‌کند.

هنگامی که در موقعیت اضطراری هستید و به شبکه تلفن همراه دسترسی ندارید، می‌توانید از Pixel Satellite SOS برای ارسال پیام درخواست کمک استفاده کنید. این پیام شامل موقعیت مکانی شما، اطلاعات مربوط به شرایط اضطراری و سایر جزئیات مرتبط خواهد بود. پیام شما به یک مرکز پاسخ اضطراری ارسال می‌شود که می‌تواند کمک‌های لازم را اعزام کند.

ویژگی Pixel Satellite SOS به شما اطمینان می‌دهد که حتی در دور افتاده‌ترین مکان‌ها نیز می‌توانید در مواقع اضطراری کمک بگیرید. دانستن اینکه در صورت نیاز می‌توانید با کمک تماس بگیرید، می‌تواند اضطراب را در موقعیت‌های خطرناک کاهش دهد. Pixel Satellite SOS می‌تواند برای افرادی که در مناطق روستایی یا دورافتاده زندگی می‌کنند یا به فعالیت‌های در فضای باز مانند کوهنوردی یا کمپینگ می‌روند، بسیار مفید باشد.

با این حال ممکن است که این ویژگی جذاب در همه مناطق در دسترس نباشد. برای استفاده از این قابلیت، به اشتراک ماهواره‌ای و سخت‌افزار سازگار نیاز است. در نتیجه احتمالا رایگان نخواهد بود و هزینه‌هایی برای استفاده از Pixel Satellite SOS اعمال شود.

هنوز مشخص نیست که Pixel Satellite SOS چه زمانی و برای کدام گوشی‌های گوگل در دسترس خواهد بود. با این حال، شواهد حاکی از آن است که گوگل در حال کار بر روی این قابلیت است و ممکن است در آینده نزدیک آن را عرضه کند.

Pixel Satellite SOS می‌تواند رقیبی برای سرویس SOS اضطراری اپل باشد. در حال حاضر چیز بیشتری از این ویژگی نمی‌دانیم و گوگل باید جزئیات بیشتری در مورد Pixel Satellite SOS، از جمله تاریخ عرضه، در دسترس بودن و قیمت‌گذاری آن ارائه دهد.

نوشته ارسال پیام اضطراری با ماهواره توسط قابلیت Pixel Satellite SOS در گوشی‌های پیکسل اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.