سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به 8 گیگابیت بر ثانیه رسید!

شرکت اسپیس‌ ایکس در یک آزمایش خیره‌ کننده، سرعتی معادل 8 گیگابیت بر ثانیه را برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ثبت رساند. این دستاورد جدید، گامی بلند در جهت ارائه اینترنت پرسرعت و پایدار به ویژه برای کاربران در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار محسوب می‌شود.

مایکل نیکولز، معاون بخش مهندسی استارلینک، توییتی را در شبکه احتماعی ایکس منتشر کرده که نشان می‌دهد سرعت دانلود اینترنت استارلینک به 8102.6 مگابیت‌ بر ثانیه در دستگاهی واقع در فلوریدا آمریکا ثبت شده است. جالب‌تر آن‌که سرعت آپلود 2794.7 مگابیت‌ بر ثانیه با پینگ 40 میلی‌ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

هزینه اولیه سرویس 1.25 میلیون دلار و هزینه ماهانه حداقل 75 هزار دلار خواهد بود که هزینه زیادی بوده و پول هنگفتی به جیب استارلینک خواهد ریخت. استارلینک با همکاری شرکت OptimERA در سال گذشته اولین گیت‌وی عمومی را در جزیره آن‌آلاسکا در آلاسکا نصب کرد.

این آزمایش در حال حاضر به صورت آزمایشی انجام می‌شود و در دسترس همه کاربران نیست. فناوری گیت‌وی سیار استارلینک هنوز در حال توسعه بوده و جزئیات فنی و قیمت نهایی آن مشخص نشده است. استارلینک در حال حاضر خدمات خود را در بیش از 30 کشور در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این رکورد جدید نشان‌دهنده تعهد اسپیس‌ایکس به ارائه اینترنت پرسرعت و قابل‌اعتماد به کاربران در سراسر جهان است. با پیشرفت‌های مداوم در فناوری و زیرساخت‌ها، می‌توان انتظار داشت که استارلینک در آینده نقشی انقلابی در دنیای اینترنت ایفا کند. جزئیات آزمایش خیره‌کننده استارلینک را در ادامه خواهید خواند:

  • سرعت دانلود: 8102.6 مگابیت بر ثانیه
  • سرعت آپلود: 2794.7 مگابیت بر ثانیه
  • پینگ: 40 میلی‌ثانیه
  • موقعیت: دریا یا هوا (به دلیل عدم وجود زمین در دید)
  • دستگاه: گیت‌وی عمومی سیار استارلینک

نوشته سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به 8 گیگابیت بر ثانیه رسید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.