ایلان ماسک: قطعی گسترده کامپیوترها به خاطر توجه بیش از حد به تنوع نژادی در CrowdStrike بود!

در 19 جولای (29 تیر)، قطعی گسترده در خدمات مایکروسافت، به دلیل نقص در درایور هسته CrowdStrike، میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد. این اتفاق که به عنوان بزرگترین قطعی تاریخ فناوری اطلاعات شناخته می‌شود، با به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع شد. ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، در واکنش به این قطعی، از عملکرد بدون مشکل ایکس یا همان توییتر سابق در این بحران تمجید کرد، اما در عین حال شرکت CrowdStrike را به دلیل تمرکز بر “تنوع نژادی، قومی و جنسیتی” به جای تمرکز بر وظایف اصلی‌اش مورد انتقاد قرار داد.

ماسک در توییتی به پست قدیمی CrowdStrike در توییتر که مربوط به همکاری این شرکت با یک پنل تنوع نژادی بود، اشاره کرد و نوشت:

به نظر نمی‌رسد در حال حاضر خیلی درخشان عمل کرده باشند.

این اظهارات ماسک که سابقه‌ای طولانی در انتقاد از تنوع نژادی در شرکت‌ها دارد، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. برخی، آن را به عنوان فرصتی برای ماسک برای ترویج دیدگاه‌های خود دیدند، در حالی که برخی دیگر آن را تلاشی نامناسب برای سیاسی کردن یک مشکل فنی دانستند.

ماسک در اقدامی تلافی‌جویانه، اعلام کرد که ایکس به طور کامل CrowdStrike را از تمام سیستم‌های خود حذف کرده است.

جالب است بدانید که مایکروسافت، درست در همین زمان، تیم تنوع نژادی، قومی و جنسیتی خود را به دلیل “تغییر نیازهای کسب و کار” منحل کرد. این موضوع، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد تاثیر اظهارات ماسک بر تصمیم مایکروسافت به وجود آورده است.

قطعی گسترده کامپیوترها در 19 جولای، بار دیگر بحث تنوع نژادی در شرکت‌های فناوری را داغ کرد. اظهارات ایلان ماسک در این زمینه، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت و به نظر می‌رسد این بحث در آینده نیز ادامه داشته باشد.

نوشته ایلان ماسک: قطعی گسترده کامپیوترها به خاطر توجه بیش از حد به تنوع نژادی در CrowdStrike بود! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.