گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

گوشی‌های تاشو در چین به سرعت در حال توسعه هستند. این دستگاه‌ها به تدریج باریک‌تر شده و در عین‌حال از تراشه‌های قدرتمندتر، دوربین‌های پیشرفته‌تر و باتری‌های بزرگ‌تر بهره می‌گیرند.

شیائومی میکس فولد 4 به شکل غیرمنتظره‌ای باریک و سبک بوده و به‌طور مستقیم با گوشی‌های گلکسی زد فلیپ 6 و آنر مجیک V3 رقابت می‌کند. این گوشی از نمایشگر اصلی بزرگ‌تر و چهار دوربین پشتی شامل یک لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 5 برابری بهره می‌گیرد.

این گوشی 226 گرمی از وزنی مشابه با آنر مجیک V3 برخوردار بوده و تقریبا به همان اندازه ضخامت دارد. ضخامت این دستگاه در وضعیت تا شده و باز شده به‌ترتیب برابر با 9.47 و 4.59 میلی‌متر است. شیائومی از فریم با طراحی خمیده بهره گرفته و طرفین آن در فریم آلومینیومی فرو رفته است.

ساختار داخلی شیائومی میکس فولد 4 دارای فیبر کربن T800H با دوام بالا بوده و به‌طور قابل‌توجهی سبک است. مقاومت این ساختار در برابر ضربه نسبت به شیائومی میکس فولد 3 تقریبا 300 درصد بهبود یافته است. این دستگاه اولین گوشی تاشو شیائومی با گواهینامه IPX8 به‌شمار رفته و تا عمق 1.5 متری آب برای مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب دوام خواهد آورد.

نمایشگر خارجی شیائومی میکس فولد 4 از یک پنل LTPO OLED با اندازه 6.56 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی تطبیقی در محدوده 1 تا 120 هرتز و نسبت ابعاد 21:9 استفاده می‌کند. نمایشگر اصلی 7.98 اینچی از گلس فوق‌العاده باریک (UTG) ساخته شده و دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی تطبیقی در بازه 1 تا 120 هرتز است.

شیائومی ادعا کرده که هر دو نمایشگر دارای حداکثر روشنایی 3000 نیتی هستند و هرکدام از آنها از دوربین جلویی 20 مگاپیکسلی میزبانی می‌کنند. شیائومی میکس فولد 4 همانند رقبای پرچمدار تاشو اخیر خود از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام به‌همراه حداکثر 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

شیائومی در بخش دوربین نیز از هیچ منبعی دریغ نکرده است. شیائومی میکس فولد 4 از پیکره‌بندی دوربین چهارگانه با برند لایکا و لنزهای Summilux استفاده می‌کند. دوربین اصلی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و قابلیت OIS است. سنسور پرتره 50 مگاپیکسلی دارای فاصله کانونی معادل 47 میلی‌متر بوده و از بزرگنمایی 2 برابری پشتیبانی می‌کند.

دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی از بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری پشتیبانی کرده و دارای لنزی با فاصله کانونی معادل 115 میلی‌متر است. دوربین چهارم در واقع یک ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل 15 میلی‌متر است.

شیائومی میکس فولد 4 در رنگ‌آمیزی مشکی، سفید و آبی

شیائومی میکس فولد 4 مجهز به رابط کاربری HyperOS مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 بوده و باتری Xiaomi Surge با ظرفیت 5100 میلی‌آمپرساعت از شارژ 67 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند در مدل‌های رنگی مشکی، سفید و آبی روانه بازار می‌شود. مدل پایه این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 8999 یوان (1237 دلار) قیمت‌گذاری شده است. مدل پیشرفته‌تر با 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 9999 یوان (1375 دلار) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

پیشرفته‌ترین مدل شیائومی میکس فولد 4 با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی نیز 10999 یوان (1513 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

نوشته گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 4 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.