اپل با پیشی گرفتن از سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سال 2023 تبدیل شد

فروش آیفون‌‌های اپل در 3 ماهه پایانی سال 2023 به 80.5 میلیون واحد رسید و غول کوپرتینویی در دوره 12 ماهه سال میلادی گذشته مجموعا 234.6 میلیون واحد گوشی هوشمند را به فروش رساند. از سوی دیگر سامسونگ در 3 ماهه چهارم سال 2023 موفق به فروش 53 میلیون دستگاه گوشی موبایل شد. همچنین مجموع فروش سالیانه این شرکت نیز به 226.6 میلیون واحد رسید.

این موضوع نشان‌دهنده یک نقطه عطف است؛ چرا که برای نخستین بار پس از سال 2010 شرکتی به غیر از سامسونگ موفق به کسب رتبه نخست در فضای رقابتی شدید بازار شده است. در عین‌حال شیائومی با فروش 145.9 میلیون واحد گوشی هوشمند در جایگاه سوم قرار گرفت.

برندهای اوپو و Transsion با فروش 103.1 و 94.9 میلیون واحدی به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. با این‌حال به‌طور کلی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رونق چندانی نداشته است. میزان نقل و انتقال گوشی‌ها در بازار جهانی نسبت به سال 2022 حدودا 3.2 درصد کاهش پیدا کرد. به بیان دقیق‌تر، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2023 به 1.17 میلیارد واحد رسید.

اگرچه در اوایل سال 2023 بازار با مشکلات اقتصادی و موجودی مواجه بود؛ اما در ادامه نشانه‌هایی از رشد و بهبود اوضاع مشاهده شد. در نتیجه میزان فروش در 3 ماهه پایانی سال میلادی گذشته رشد 8.5 درصدی را تجربه کرد.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی IDC، موفقیت اپل مدیون تقاضا برای دستگاه‌های پیشرفته بوده و در حال حاضر این برند سهم بیش از 20 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. برنامه‌های تجاری جدی و گزینه‌های تامین مالی شرکت نیز به درآمدزایی بهتر برای اپل کمک کردند.

اگرچه افول سامسونگ تا حدی از تلاش‌های اپل ناشی می‌شود؛ اما تنوع در اکوسیستم اندروید به خودی خود در حال افزایش است. هواوی در حال بازیابی جایگاه خود در بازار چین است و برندهایی نظیر آنر، وان‌پلاس و گوگل نیز دستگاه‌های رقابتی خود را در رده‌های پایین‌تر از کلاس ممتاز عرضه می‌کنند.

گوشی‌های تاشو و پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه هوش مصنوعی، ماهیت پویای بازار را بیش از پیش نمایش می‌دهند. از سوی دیگر شرکت مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد. این دستاورد تا حدی مدیون تمرکز غول فناوری بر مقوله هوش مصنوعی مولد است.

ارزش مایکروسافت در بازار طی مدت یک سال گذشته بیش از 1 تریلیون دلار افزایش یافت و این موضوع نشان‌دهنده تغییرات قابل توجه در چشم‌انداز دنیای فناوری است.

نوشته اپل با پیشی گرفتن از سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سال 2023 تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.