چرا آپدیت iOS 18 از اهمیت فراوانی برخوردار است؟ + معرفی ویژگی‌ها

در این مطلب به سراغ دلایل اهمیت ویژه آپدیت iOS 18 اپل رفته‌ایم و قرار است ویژگی‌های جذاب آن را با هم بررسی کنیم. کمپانی محبوب اپل همیشه سعی کرده است که با ارائه بروزرسانی‌ها مشکلات محصولات خود را برطرف کرده و ویژگی‌های کاربردی را نیز برای کاربران ارائه کند.

این کمپانی اخیرا از آپدیت iOS 18 رونمایی و علاقمندان را بسیار شگفت‌زده کرد. بدون شک در این آپدیت می‌توانید از ویژگی‌های جدیدی برای سفارشی‌سازی دستگاه استفاده کرده و از جدیدترین امکانات در گوشی آیفون یا دیگر محصولات اپل بهره ببرید.

در سال‌های قبل دیده بودیم که اپل مجبور شد بنا به دلایل و قوانین جدید اتحادیه اروپا، از USB-C استفاده کند و تمام دستگاه‌های جدید خود را با این فناوری بسازد. با این وجود تمام این تغییرات به صورت اجباری اعمال شده بودند ولی اپل اظهار داشت که به زودی از جامع‌ترین آپدیت ‏ios رونمایی خواهد کرد.

در ادامه به سراغ ویژگی‌های مهم این آپدیت رفته‌ایم و به شما نشان می‌دهیم که چرا چنین تغییراتی می‌توانند یک گام رو به جلو برای کمپانی مطرح اپل شناخته شوند. پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و آپدیت ios 18 اپل با ما همراه باشید.

تغییرات جدید iOS 18 توجه علاقمندان را به خود جلب می‌کنند

بسیاری از کاربران اپل علی رغم اینکه از در دست داشتن آیفون لذت می‌بردند و می‌توانستند کارهای زیادی با آن انجام دهند پس از گذشت مدتی به سراغ محصولات دیگر کمپانی‌ها رفتند. چرا که در آن زمان هوم اسکرین گوشی‌های آیفون مشابه یکدیگر بود و اپل گزینه‌های سفارشی سازی فراوانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌داد همین امر موجب می‌شد تا افراد پس از کمی استفاده از دستگاه احساس خوبی نداشته باشند.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه بخشی از ویدیو را در آیفون تار کنیم؟ + چند ترفند کاربردی

علاوه بر آن کمبود ویژگی‌هایی مانند RCS و ضبط تماس‌ها نیز به شدت احساس می‌شد. تمام این عوامل باعث می‌شدند که کاربران به سمت خریداری سایر گوشی‌های هوشمند بروند.

اگرچه با آپدیت‌های ios اخیر بسیاری از کاربران امیدوار بودند که تغییرات گسترده‌ای در این بخش ایجاد شود که واقعاً هم اکنون چنین چیزی رخ داده است. اگر به یاد داشته باشید در آن زمان که آپدیت ios 14 عرضه شده بود علاقمندان می‌توانستند از ویجت‌های متنوعی روی دستگاه استفاده کنند.

حالا اپل به کاربرانش اجازه می‌دهد که از گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی بهره برده و پس از نصب iOS 18 شاهد تغییر گسترده در دستگاه خود باشند. برای مثال از دارک مود گرفته تا آیکون‌ برنامه‌های تک رنگ همگی در اینجا حضور خواهند داشت. البته خوب است بدانید که این چند موردی که به آنها اشاره کردیم در ابتدا در گوشی‌های اندروید عرضه شده بودند.

پس کمپانی از همان زبان طراحی Material You موجود در دستگاه‌های اندرویدی، برای ساخت آنها استفاده کرد. گذشته از این‌ها قابلیت‌هایی مانند ضبط تماس‌ها، قفل برنامه‌ها و RCS باعث می‌شوند که دوباره به سمت اپل بازگردید.

البته اصلا نگران امنیت خود در تماس‌ها نباشید، قابلیت ضبط تماس‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که قبل از اینکه کاربر بخواهد حرف‌های شما را در طی یک تماس تلفنی ضبط کند، پیامی به شما فرستاده می‌شود. در نتیجه اگر احساس ناامنی کردید می‌توانید آن را رد کنید.

قابلیت‌های جدید در iOS 18

بسیاری از کاربران آیفون عقیده دارند که هوم اسکرین‌های قدیمی آیفون در تمام دستگاه‌ها یکسان به نظر می‌رسند و واقعا خسته کننده شده‌اند. درست است که می‌توان ویجت‌های جدیدی اضافه کرد و یا با چیدن چندین برنامه در کنار هم، استک ساخت، با این وجود باز هم احساس کمبودی در اینجا حس می‌شود.

جالب است بدانید که بسیاری از کاربران آیفون که همزمان از دستگاه‌های اندرویدی نیز استفاده می‌کنند اظهار داشته‌اند که گاهی وقت‌ها که به سراغ گوشی اندرویدی خود باز می‌گردند احساس بهتری را تجربه می‌کنند و دوست دارند برای همیشه به سوی اندروید بازگردند!

چرا که دستگاه اندرویدی معمولا از قابلیت‌های سفارشی‌سازی بسیار و متنوعی برخوردار است و کاربران می‌توانند از والپیپرها و گزینه‌های رنگارنگ زیادی استفاده کنند تا در هنگام استفاده از این نوع گوشی‌ها لذت ببرند. علاوه بر آن آزادی بیشتری در هنگام استفاده از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. پس تعجبی ندارد که افراد از داشتن آیفون خود پشیمان باشند و بخواهند که به گوشی اندرویدی قدیمی خود بازگردند.

البته این طرز تفکر هیچ وقت ثابت نمانده است چرا که اپل به کاربران خود اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند که در طی زمان مشکلات مربوط به محصولات خود را حل کند. افزودن گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوان نیز جزو اهداف مهم اپل بود و الان می‌بینیم که با عرضه آپدیت ios 18 این مشکل به خوبی حل شده است.

کنترل سنتر جدید مشابه اندروید

یکی از مهمترین چیزهایی که نبود آن در ios به شدت حس می‌شد کنترل سنتر بود. البته کاربران در طی سال‌ها سعی کردند که به نبود آن عادت کنند ولی حالا می‌بینیم که اپل از اندروید الهام گرفته است و در آپدیت جدید خود کنترل سنتر را به آیفون‌ها اضافه کرده است.

در حال حاضر می‌توانید به آسانی اندازه آیکون‌ها را در این بخش کوچک و یا بزرگ کرده و جای آنها را نیز تغییر دهید. این تغییر عمده می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به اپل عوض کند. با این کار اپل تقریباً مشابه اندروید عملکرد کرده است و به عنوان یک گام رو به جلو شناخته می‌شود.

شاید فکر کنید که این ویژگی آنقدرها هم کاربردی به نظر نمی‌رسد اما باید گفت که با در دسترس داشتن دکمه برای تنظیم روشنایی و… استفاده از دستگاه بسیار آسان می‌شود.

تغییرات آی‌مسیج

احتمالاً بسیاری از افراد که دستگاه‌های آیفون در اختیار دارند برای پیام دادن و در ارتباط بودن با یکدیگر از برنامه آی‌مسیج استفاده می‌کنند. حالا با قابلیت‌های جدیدی که این برنامه به خود دیده است می‌توان حتی تجربه بهتری را کسب کرد.

خوب است بدانید که اکنون کاربران می‌توانند متن خود را تیره یا کج کنند یا اینکه با استفاده از قابلیت جدید به پویانمایی متن بپردازند. همچنین با ویژگی جدید ضربه به پشت پنل گوشی می‌‌توانید به راحتی استیکرهای دلخواه خود را ارسال کنید و تجربه جذاب‌تری داشته باشید.

در نهایت یک ویژگی کاربردی دیگر، برنامه‌ریزی برای ارسال پیام‌ها است؛ این قابلیت به گونه‌ای ارائه شده که می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید که کدام پیام در چه زمانی برای کاربری ارسال شود.

هوش مصنوعی و قابلیت‌های مربوط به آن

آیا فکرش رو می‌کردید که روزی هوش مصنوعی بتواند به کمک کمپانی‌ها بیاید و فناوری‌های مدرن و جدید را بهبود ببخشد؟ بله درست فهمیدید اکنون هوش مصنوعی به کمک اپل آمده است و قرار است در آینده نیز شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای در محصولات مختلف باشیم.

یکی از جذاب‌ترین امکانات گوشی‌های اپل این است که اکنون دستگاه‌ها می‌توانند یک طراحی کلی از دوستان و خانواده‌تان ارائه کنند، همچنین ابزارهای جدیدی برای نوشتن و ارتباط برقرار کردن با سایر کاربران نیز اضافه شده است که حائز اهمیت هستند.

تولید تصویر و Genmoji

قابلیت جدید می‌تواند تغییر گسترده‌ای در مکالمات ایجاد کرده و نشان دهد که تا چه میزان هوش مصنوعی کاربردهای متنوعی دارد. بهترین بخش این است که تمام این تغییرات در دستگاه ایجاد می‌شوند و بسیار مورد اعتماد هستند پس از نظر امنیتی هیچ نگرانی نخواهید داشت. دیگر نیازی نیست که در تصاویر به دستگاه یاد بدهید که کدام افراد و آدم‌های مورد علاقه‌تان هستند چرا که با ورود این قابلیت دستگاه به صورت خودکار آن را تشخیص خواهد داد.

ابزار نوشتن و ارتباطی

این ابزارها برای کاربران بسیار مفید و کاربردی هستند و افراد می‌توانند در هنگام خلاصه مقالات، ایمیل‌ها و یا آماده سازی آنها بدون نصب کردن هیچ برنامه شخص ثالثی به انجام کارهای خود بپردازند و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند.

با این کار میزان کاربرد قابلیت‌های هوش مصنوعی افزایش یافته و مشاهده می‌کنیم که فضای کلی دستگاه به صورت کامل تغییر کرده است. حالا فکرش را کنید که این ویژگی‌ها با برنامه‌های موجود در دستگاه نیز ترکیب شوند! بدون شک استفاده کردن از آیفون در آن زمان بسیار لذت بخش خواهد بود و کمتر کسی پیدا می‌شود که از آیفون به سمت گوشی قبلی خود یعنی اندروید بازگردد.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه قابلیت Stolen Device Protection را در آیفون فعال کنیم؟ + نحوه استفاده

آیا کمپانی اپل انعطاف بیشتری از خود نشان خواهد داد؟

در گذشته اپل به عنوان یک کمپانی منعطف شناخته نمی‌شد و همیشه اهداف‌ خاص خود را دنبال می‌کرد حتی اگر باید برای برآورده ساختن این اهداف در جهتی بر خلاف دیگر کمپانی‌ها حرکت می‌کرد. یک دهه زمان برد تا این شرکت به خاطر قوانین سختی که اخیرا اجرا شده، تغییرات زیادی در محصولاتش ایجاد کند و آنها را به صورت USB-C به بازار عرضه کند.

حتی با گذشت چند سال نیز این کمپانی سعی کرد که با ارائه آپدیت iOS 18 تغییرات گسترده‌ای در محصولاتش به وجود بیاورد. اکنون اگر یک کاربر آیفون هستید، به سراغ نصب این آپدیت بروید تا از نزدیک شاهد این تغییرات باشید!

همین چیزهای کوچک مثل تغییر رنگ آیکون‌ها یا تغییر تم دستگاه می‌توانند آینده روشنی را برای کمپانی به ارمغان آورده و برای کاربرانی که عاشق تنوع و سفارشی‌سازی محصولاتشان هستند مفید واقع شوند.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم که در این مطلب به شما نشان دهیم که چرا آپدیت iOS 18 از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هرچه سریع‌تر آن را روی دستگاه خود نصب کنید. اپل در طی این سال‌ها با عرضه آپدیت‌ها سعی کرده است تا ویژگی‌های جدید و مدرنی را به کاربران نشان دهد.

حدودا یک ماه پیش بود که این کمپانی از آپدیت جدیدی رونمایی کرد و اعلام کرد که با نصب این آپدیت روی گوشی آیفون خود می‌‌توانید از هزاران قابلیت جدید و منحصر به فرد استفاده کنید. از تغییر رنگ آیکون‌ برنامه‌ها گرفته تا قابلیت‌های هوش مصنوعی در نوشتن و ارتباط برقرار کردن همگی در اینجا حضور دارند.

حتی به برنامه آی‌مسیج نیز توجه ویژه‌ای داشته است و حالا می‌توانید پیام‌های خود را قبل از ارسال برنامه‌ریزی کرده و یا متن‌های ارسالی خود را به صورت پویا، کج شده و یا همراه با استیکرهای خاص ارسال کنید. تولید تصویر با هوش مصنوعی نیز از دیگر قابلیت‌های مهم این آپدیت به شمار می‌رود. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، امیدواریم که آپدیت جدید آیفون برای شما نیز جذاب و کاربردی بوده باشد و بتوانید پس از نصب، از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کنید. لطفاً اگر تاکنون آن را روی دستگاه نصب کرده‌اید تجربه استفاده خود را از بخش‌های مختلف با ما در میان بگذارید، همچنین سوالتتان را در این زمینه از کارشناسان سایت بپرسید.

نوشته چرا آپدیت iOS 18 از اهمیت فراوانی برخوردار است؟ + معرفی ویژگی‌ها اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.