بیکسبی سامسونگ امسال به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد

سامسونگ در اوایل سال جاری با عرضه سری گلکسی اس 24، هوش مصنوعی را رسماً به دستگاه‌های خود اضافه کرد. همه ویژگی‌های Galaxy AI توسط مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و مدل‌های هوش مصنوعی مولد ارائه می‌شوند. در این میان، همه انتظار داشتند که دستیار Bixby سامسونگ نیز شاهد تحولاتی در این زمینه شود، به‌ویژه با توجه به اینکه دستیارهای دیجیتالی مانند ChatGPT این روزها چقدر محبوب هستند. اگرچه تاکنون این مورد محقق نشده است، اما این شرکت اخیراً به‌صورت رسمی تأیید کرده که بیکسبی تا انتهای سال جاری میلادی به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد.

هوش مصنوعی بیکسبی سامسونگ

پس از رونمایی رسمی از Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Fold 6، مدیرعامل سامسونگ موبایل، TM Roh، در مصاحبه‌ای با نشریه CNBC بیان کرد که این شرکت یک Bixby ارتقایافته را در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد که از LLM خود سامسونگ استفاده می‌کند. وی گفت: «ما قصد داریم بیکسبی را با استفاده از فناوری Gen AI پیشرفت دهیم.» این شرکت چند ماه پیش از LLM داخلی خود با نام Samsung Gauss رونمایی کرده بود.

CNBC قبلاً گزارش داده بود که سامسونگ درحال کار بر روی نسخه ارتقایافته بیکسبی است، اما این اولین بار است که سامسونگ آن را رسماً تأیید می‌کند و حتی چارچوب زمانی عرضه آن را نیز فاش می‌کند. TM Roh گفت که این شرکت به ارائه چندین دستیار صوتی در دستگاه‌های سامسونگ ادامه خواهد داد و احتمالاً اشاره او به Google Gemini نیز است.

مدل‌های LLM و هوش مصنوعی مولد بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش می‌بینند. LLMها می‌توانند زبان طبیعی و چندین تفاوت ظریف را آسان‌تر درک کنند، بنابراین برای درک آنچه کاربر واقعاً می‌خواهد، مجهزتر هستند. هوش مصنوعی مولد نیز می‌تواند متن را به تصویر و ویدیو تبدیل کند. امیدواریم که بیکسبی با ارتقای آتی خود در درک دستورات صوتی بسیار بهتر ظاهر شود.

هوش مصنوعی بیکسبی سامسونگ

هوش مصنوعی بیکسبی سامسونگ

مسیر جدیدی برای Bixby با گلکسی S25؟

سامسونگ Bixby را در سال 2017 راه‌اندازی کرد و این دستیار می‌توانست چندین کار را در برنامه‌های سامسونگ و حتی برخی از برنامه‌های شخص ثالث انجام دهد. بااین‌حال، شرکت کره‌ای ناگهان مسیر خود را تغییر داد و با دستیارهای صوتی خود از اپل و گوگل پیروی کرد. هنگامی که بیکسبی با LLMها و هوش مصنوعی مولد همراه شود، می‌تواند بسیار مفیدتر از آنچه که تاکنون بوده است، تبدیل شود؛ اما بستگی به این دارد که با چه تعداد سرویس شخص ثالث می‌تواند کار کند.

سامسونگ می‌تواند نسخه جدید بیکسبی را اواخر امسال با One UI 7.0 به‌نمایش بگذارد و اوایل سال آینده آن را با گلکسی S25 ارائه کند.

نظر شما درباره ادغام هوش مصنوعی با دستیار بیکسبی سامسونگ در سال جاری چیست؟

نوشته بیکسبی سامسونگ امسال به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.