سامسونگ از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد

امشب شرکت سامسونگ میزبان رویداد بزرگ گلکسی آنپکد بود و مطابق پیش‌بینی‌ها در این مراسم از گوشی‌های تاشو جدید، ایربادهای سری گلکسی بادز 3، انگشتر هوشمند گلکسی رینگ و البته اسمارت‌واچ‌های جدید گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی شد.

گلکسی واچ اولترا مناسب آن‌دسته از کاربرانی است که به‌دنبال سطح بالاتری از امکانات هستند؛ در حالی‌که گلکسی واچ 7 برای استفاده روزمره بی‌نظیر است. استفاده از نسل جدید حسگر موسوم به Bio-Active نخستین تغییر اعمال شده در گلکسی واچ 7 به‌شمار می‌رود که دقت آن برای سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون تا 30 درصد افزایش یافته است.

سامسونگ گلکسی واچ 7 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری روانه بازار می‌شود. همچنین هر کدام از سایزها در دو نسخه بلوتوث و 4G قابل سفارش خواهند بود. مدل 40 میلی‌متری در دو نسخه سبز و کرمی عرضه شده و مدل 44 میلی‌متری نیز در گزینه‌های رنگی سبز و نقره‌ای عرضه می‌شود.

مدل 40 میلی‌متری مجهز به یک نمایشگر 1.3 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 432×432 پیکسل و چگالی پیکسلی 330ppi است؛ در حالی‌که مدل 44 میلی‌متری از یک پنل 1.5 اینچی با رزولوشن 480×480 پیکسل و چگالی 327ppi بهره می‌گیرد.

نسخه 40 میلی‌متری گلکسی واچ 7 دارای ابعاد 40.4×40.4×9.7 میلی‌متر و وزن 28.9 گرمی برخوردار است. در مقابل، مدل 44 میلی‌متری دارای ابعاد 44.4×44.4×9.7 میلی‌متر و وزن 33.8 گرمی است. هر دو مدل گلکسی واچ 7 مجهز به کیس آلومینیومی و گلس از جنس سافایر هستند.

توان پردازشی سری گلکسی واچ 7 از طریق تراشه 3 نانومتری اگزینوس W1000، حافظه رم 2 گیگابایتی و 32 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. ظرفیت باتری مدل‌های 40 و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 7 به‌ترتیب برابر با 300 و 425 میلی‌آمپرساعت است. بعلاوه از فناوری شارژ سریع بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌شود.

امکانات ارتباطی گلکسی واچ 7 شامل بلوتوث 5.3، وای‌فای دو بانده با فرکانس‌های 2.4 و 5.0 گیگاهرتز، NFC و GPS با فرکانس‌های دوگانه L1+L5 است.

از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI Watch 6.0 مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS Powered by Samsung 5.0 هستیم. سنسورهای مورد استفاده شامل GPS، GLONASS، Beidou، حسگر روشنایی و ژئومغناطیس، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، حسگر BioActive، دماسنج، حسگر سنجش ضربان قلب، میکروفون و اسپیکر است.

گواهینامه حفاظتی IPX6 مقاومت سری گلکسی واچ 7 در برابر نفوذ گردوغبار را تضمین می‌کند. بعلاوه به لطف گواهینامه IP68 هر دو مدل این خانواده در برابر نفوذ آب تا عمق حداکثر 50 متر مقاوم هستند. استاندارد حفاظتی ارتش آمریکا موسوم به MID STD 810 H نیز بیانگر مقاومت و دوام بالا سری گلکسی واچ 7 است.

سامسونگ به‌دنبال ایجاد اکوسیستم هوش مصنوعی در محصولات خود است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی قادر به تحلیل وضعیت خواب بوده و به استراحت بهتر کاربران کمک می‌کند. ساعت‌های هوشمند جدید نشانه‌های احتمالی اختلالات تنفسی در خواب را بررسی نموده و از ویژگی هشدار سلامت قلب برخوردار هستند.

این گجت‌ها به منظور کنترل بهتر وضعیت سلامتی کاربران، سن بیولوژیکی آنها را مدنظر قرار می‌دهند. با اتصال ساعت‌ها به اکوسیستم سامسونگ، کاربران از طریق ژست‌های حرکتی عادی قادر به انجام اعمالی نظیر عکاسی یا پاسخگویی به تماس‌ها خواهند بود. همچنین ساعت، مکالمات قبلی کاربران با دوستانشان را آنالیز نموده و پس از پی بردن به موضوع صحبت، پاسخ جدید و بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیش‌فروش سری گلکسی واچ 7 از همین امروز آغاز شده و عرضه رسمی آن نیز از روز 3 مرداد ماه شروع خواهد شد.

گلکسی واچ اولترا ساعت هوشمند جدید دیگری است که با هدف رقابت مستقیم با اپل واچ اولترا روانه بازار می‌شود. این اسمارت‌واچ دارای زبان طراحی دایروی‌شکل با فرم فکتور مربعی بوده و برخلاف سری گلکسی واچ 7 تنها با سایز 47 میلی‌متری و در دو نسخه بلوتوث و 4G عرضه می‌شود.

این ساعت برای شرایط سخت ورزشی گزینه‌ای مناسب به‌شمار رفته و دارای دکمه‌ای برای شروع سریع فعالیت‌های ورزشی است. صدای آژیر هشدار تعبیه شده در گلکسی واچ اولترا بسیار رسا بوده و از فاصله 180 متری نیز قابل شنیدن است. بند ساعت به سرعت قابل تعویض بوده و گواهینامه حفاظتی IP68 نیز مقاومت ساعت در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار را تضمین می‌کند.

گلکسی واچ اولترا در محدوده دمایی منفی 20 تا مثبت 55 درجه و ارتفاع 9000 متر بالای سطح دریا و 500 متر پایین‌تر از سطح دریا قابل استفاده است. این محصول با 3 مدل رنگی مختلف شامل خاکستری (Titanium Gray)، نقره‌ای (Titanium Silver) و سفید (Titanium White) قابل سفارش است.

سامسونگ در ساخت کیس گلکسی واچ اولترا از تیتانیوم گرید 4 بهره گرفته و این موضوع موجب استحکام و دوام بالاتر آن نسبت به گلکسی واچ 7 می‌شود. این گجت تا حداکثر فشار 10 اتمسفر در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. با فرا رسیدن زمان شب، حالت Night Mode به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

ویژگی جدید «Multi-Sports Tile» امکان ردیابی تمرینات چندگانه مانند شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن را فراهم می‌کند. ویژگی «Functional Threshold Power» یا FTP نیز بااستفاده از هوش مصنوعی و براساس ویژگی‌های فردی، حداکثر توان کاربر را برای 4 دقیقه دوچرخه‌سواری محاسبه می‌کند. همچنین گلکسی واچ اولترا محدوده ضربان قلب شخصی‌شده مختص کاربر ارائه می‌دهد تا شدت تمرین را براساس توانایی‌‌هایی فیزیکی خود تنظیم کند.

گلکسی واچ اولترا از ابعاد 47.4×47.1×12.1 میلی‌متر و وزن 60.5 گرمی برخوردار است. این اسمارت‌واچ همانند نسخه 44 میلی‌متری گلکسی واچ 7 از یک نمایشگر 1.5 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 480×480 پیکسل، چگالی پیکسلی 327ppi و حداکثر روشنایی 3000 نیتی بهره می‌گیرد. پردازنده، ظرفیت رم و حافظه داخلی این گجت مشابه با مدل‌های دوگانه سری گلکسی واچ 7 است.

انرژی مورد نیاز این اسمارت‌واچ از طریق یک باتری 590 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری در حالت صرفه‌جویی مصرف انرژی برای مدت 100 ساعت و در صورت استفاده معمول برای مدت 48 ساعت شارژدهی خواهد داشت. در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI Watch 6.0 مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 5 هستیم.

نوشته سامسونگ از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.