سری شیائومی ۱۵ از استاندارد IP69 برخوردار خواهد بود

انتظار می‌رود که سری شیائومی ۱۵ تا پایان سال جاری میلادی معرفی شود. به‌لطف افشای اطلاعات متعدد، می‌دانیم که باید چه انتظاراتی از این گوشی های آینده شیائومی داشته باشیم. آخرین اطلاعات فاش شده، مربوط به رتبه IP این تلفن های هوشمند است.

سری شیائومی ۱۵ مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب خواهد داشت

گزارش شده است که شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو از استاندارد IP69، به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، برخوردار خواهند بود. گوشی های فعلی سری Xiaomi از رتبه IP68 بهره می‌برند. همان‌طور که مشخص است، استاندارد IP69 نسبت به IP68 مقاومت بهتری را در برای نفوذ گرد و خاک و آب دارد. این سطح از استاندارد IP به معنای مقاوم بودن در برابر دستگاه های پرفشار جت آب و حتی تمیز کردن گوشی با بخار است.

Xiaomi 14

رتبه IP69 به این معنی است که سری Xiaomi 15 می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام آورد. برای مقایسه، دستگاه های مجهز به IP68 می‌توانند در عمق ۱ متری آب غوطه‌ور شده و دوام بیاورند. رتبه IP69 برای دستگاه هایی که نیاز به تمیز کردن مکرر و شدید دارند ضروری است. البته وجود این سطح از استاندارد IP می‌تواند گوشی شما را در شرایط خاص، نجات دهد.

سایر مشخصات این گوشی های پرچمدار آینده شیائومی نیز به‌بیرون درز کرده است. انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز سری شیائومی ۱۵ را بر عهده داشته باشد. این چیپست در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که این دو تلفن هوشمند آینده شیائومی نیز در ماه اکتبر رونمایی شوند. طبق گزارش های منتشر شده در گذشته، تولید انبوه سری Xiaomi 15 از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

برخی از ویژگی های Xiaomi 15 Pro

احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد رونمایی شیائومی ۱۵ اولترا خواهیم بود. به عبارت دیگر، در ماه اکتبر تنها شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو معرفی می‌شوند. طبق گزارش ها، مدل پرو دارای یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری خواهد بود. دوربین اصلی این دستگاه نیز وضوح ۵۰ مگاپیکسلی با یک دیافراگم «فوق‌العاده بزرگ» ثابت برای اطمینان از دریافت نور کافی و نتایج نهایی بهتر خواهد داشت. این تلفن هوشمند از باتری پرظرفیت ۵,۴۰۰ میلی‌آمپری بهره‌مند بوده و از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات شیائومی ۱۵ فاش شد: تراشه قدرتمند اسنپدراگون و ۱۶ گیگابایت رم

نظر شما درباره پرچمداران آینده شیائومی چیست؟

نوشته سری شیائومی ۱۵ از استاندارد IP69 برخوردار خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.