سری گلکسی S25 سامسونگ به تراشه پرچمدار مدیاتک مجهز می‌شود؟

بحث های زیادی وجود دارد، درباره آنکه سامسونگ سرانجام در سری گلکسی S25 از چه تراشه هایی استفاده خواهد کرد. شایعه جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً این غول فناوری کره‌ای، برای سری Galaxy S25 به سراغ تراشه پرچمدار مدیاتک نیز خواهد رفت.

سری گلکسی S25 احتمالاً با سه تراشه متفاوت عرضه می‌شود

برخی شایعات حاکی از آن است که گوشی های سری گلکسی S25 تنها به تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ مجهز می‌شوند. برخی دیگر استدلال می‌کنند که به دلیل بازده پایین چیپست های اگزینوس و با وجود قیمت گران‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۴، سامسونگ مجبور است دوباره همان «استراتژی دو تراشه» را به کار گیرد.

یک شایعه جدید و غافلگیرکننده احتمال دیگری را مطرح می‌کند. ممکن است تراشه سومی نیز در ترکیب باشد. یک منبع کره‌ای به نام The Financial News، معتقد است که سامسونگ برای اولین بار، در سری گلکسی اس ۲۵ به سراغ «استراتژی به‌کارگیری سه تراشه» خواهد رفت. این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ نه تنها اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و اگزینوس ۲۵۰۰، بلکه یک تراشه دیمنسیتی مدیاتک را برای پرچمداران آینده خود در نظر گرفته است.

اما نکته مثبت این تصمیم احتمالی سامسونگ چیست؟ استفاده از تراشه مدیاتک به این غول فناوری کره‌ای کمک می‌کند تا بتواند از افزایش قیمت گوشی های هوشمندش جلوگیری کند. کارشناسان معتقدند که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ می‌تواند حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر از نسل فعلی باشد. همین موضوع باعث افزایش قیمت گوشی های پرچم‌دار خواهد شد.

این شایعه جدید مشخص نمی‌کند که کدام تراشه در کدام مناطق عرضه خواهد شد. اما اگر این اطلاعات فاش شده صحت داشته باشند گلکسی اس ۲۵ مجهز به تراشه مدیاتک ممکن است تنها در چندین بازار منتخب، مانند چین، عرضه شود. احتمالاً در بازار های جهانی، شاهد استفاده از همان «استراتژی به‌کارگیری دو تراشه» خواهیم بود.

مجموع رزلوشن دوربین‌های قاب پشتی گلکسی S25 Ultra سامسونگ برابر ۳۵۰ مگاپیکسل خواهد بود

دقت کنید که اطلاعات مذکور در حد یک شایعه هستند و هنوز هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. ما هنوز چندین ماه تا معرفی رسمی سری Galaxy S25 فاصله داریم. تا اوایل ۲۰۲۵ خیلی چیز ها می‌تواند تغییر کند.

نظر شما درباره این تصمیم احتمالی سامسونگ چیست؟ آیا حاضر به خرید گوشی پرچمدار این شرکت با تراشه مدیاتک هستید؟

نوشته سری گلکسی S25 سامسونگ به تراشه پرچمدار مدیاتک مجهز می‌شود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.