نخستین گوشی گیمینگ هوش مصنوعی به‌زودی در چین معرفی می‌شود

امروزه هوش مصنوعی رونق بسیار زیادی پیدا کرده و این موضوع بر گوشی‌های گیمینگ نیز تاثیرگذار بوده است. در این رابطه صرفا مقوله زمان مطرح بوده و اکنون زمان معرفی اولین گوشی گیمینگ هوش مصنوعی از برند نوبیا موسوم به سری نوبیا رد مجیک 9s اعلام شده است.

بر اساس پستی که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر و توسط وبسایت GSMArena شناسایی شده است؛ این شرکت چینی در روز 3 جولای (13 تیر ماه) از دو گوشی گیمینگ مختلف رونمایی خواهد کرد. این دو گوشی رد مجیک 9s پرو و رد مجیک 9s پرو پلاس نامگذاری خواهند شد.

سری جدید ابتدا در کشور چین معرفی شده و احتمالا در اواخر سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. مشخصات داخلی سری رد مجیک 9s و نحوه به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در این خانواده کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در این رابطه نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ اما انتظار می‌رود که این مدل‌ها مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام باشند. این تراشه احتمالا با بهینه‌سازی‌هایی در زمینه گیمینگ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود که این مدل‌ها دارای مشخصاتی مشابه با سری پیش‌تر عرضه شده رد مجیک 9 باشد. بنابراین دو گوشی جدید احتمالا از امکاناتی نظیر دوربین زیر نمایشگر، فناوری شارژ سریع 165 واتی، باتری‌های بزرگ با ظرفیت‌های 5500 و 6500 میلی‌آمپرساعتی و نمایشگرهای بزرگ آمولد با اندازه 6.78 اینچ بهره خواهند برد.

محتوای تبلیغاتی سری رد مجیک 9s

نهایتا پیکره‌بندی دوربین نیز احتمالا از سری 9 به ارث خواهد رسید. این موضوع به‌معنای استفاده از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در زیر نمایشگر مستقر خواهد شد. این فناوری مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در سری 9 است؛ اما در این میان احتمالا شاهد بهبودهایی نیز خواهیم بود.

جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه این دو گوشی هنوز اعلام نشده است.

نوشته نخستین گوشی گیمینگ هوش مصنوعی به‌زودی در چین معرفی می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.