زمان معرفی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام اعلام شد

کوالکام اخیرا برنامه رسمی خود برای برگزاری هفتمین نشست سالیانه Snapdragon Tech Summit در سال جاری میلادی را اعلام کرد. بر این اساس رویداد مذکور در حد فاصل روزهای 21 تا 23 اکتبر (30 مهر تا 2 آبان ماه) و چند روز جلوتر از سال گذشته برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که در این نشست، کوالکام از تراشه پرچمدار جدید اسنپدراگون 8 نسل 4 با پردازنده مرکزی Oryon رونمایی کند.

آقای Don McGuire؛ معاون ارشد بازاریابی کوالکام پیش‌تر و در جریان برگزاری رویداد MWC 2024 خبر به‌کارگیری هسته‌های پردازشی Oryon را مورد تائید قرار داد. همچنین انتظار می‌رود که تراشه جدید از واحد پردازش عصبی (NPU) ارتقایافته نیز بهره‌برداری نماید.

گزارش‌های پیشین نشان دادند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 (با شناسه SM8750) مجهز به هسته پردازشی بومی بسیار قدرتمند با حداکثر فرکانس 4.2 گیگاهرتز خواهد بود. این فرکانس بیانگر بالاترین سرعت هسته در یک تراشه اسنپدراگون تا به امروز است.

فهرست گیک‌بنچ 6 نشان می‌دهد که امتیاز تراشه در تست پردازش تک هسته‌ای با افزایش 35.5 درصدی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 به 3000 خواهد رسید. از سوی دیگر نمره پردازش چند هسته‌ای نیز با رشد 33.9 درصدی نسبت به تراشه نسل قبل به 10 هزار امتیاز افزایش خواهد یافت.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا با استفاده از گره فرآیندی 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. بر اساس شنیده‌ها شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو نخستین گوشی‌های مجهز به این نیمه‌هادی خواهند بود. بنابراین انتظار می‌رود که این گوشی‌ها در اوایل ماه اکتبر یعنی بلافاصله پس از عرضه تراشه در بازار چین معرفی شوند.

نوشته زمان معرفی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام اعلام شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.