قیمت گلکسی اس 25 اولترا شاید بیشتر از نسل قبل باشد و این تقصیر سامسونگ نیست!

نسل بعدی پرچمداران اندرویدی، از جمله سامسونگ گلکسی اس 25 اولترا، ممکن است قیمت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود داشته باشد. البته دلیل این افزایش قیمت، تورم یا گران فروشی برند‌ها نیست، بلکه علت این مسئله، افزایش قیمت تراشه پرچمدار آینده کوالکام است. طبق گزارش‌ها، این تراشه‌ساز آمریکایی قصد دارد قیمت پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 را حدود 30 درصد نسبت به نسل قبل افزایش دهد. با این اوصاف ممکن است سازندگان گوشی‌های اندرویدی ترجیح دهند که در راستای حفظ حاشیه سود خود، قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند.

گلکسی اس 25 اولترا و سایر پرچمداران مجهز به پردازنده کوالکام در سال 2025 ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند

به گزارش androidheadlines، ماه گذشته، یک تحلیلگر مشهور مدعی شد که اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام ممکن است به دلیل قیمت بالاتر هر ویفر، افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشد. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور دنیای فناوری، اکنون آنچه در پشت صحنه می‌گذرد را روشن کرده است. به گفته کو، ارتقاء لیتوگرافی ساخت، به هزینه تولید نسل بعدی تراشه اسنپدراگون اضافه می‌کند و کوالکام مجبور است که قیمت پرچمدار آینده خود را افزایش دهد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 (با نام رمز SM8650) که امسال در سری گلکسی اس 24، وان پلاس 12، شیائومی 14 و بسیاری دیگر از پرچمداران اندرویدی استفاده شده است، بر روی گره پردازشی 4 نانومتری TSMC ساخته شده بود. جانشین این پردازنده، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 (SM8750)، به گره 3 نانومتری (N3E) گران‌تر ارتقا یافته است. این همان فرآیندی است که اپل برای تراشه A18 Pro موجود در سری آیفون 16 استفاده خواهد کرد.

کو می‌گوید این تغییر قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 را 25 تا 30 درصد در مقایسه با نسل 3 افزایش می‌دهد. طبق گزارش‌ها، اسنپدراگون 8 نسل 3 قیمتی در حدود 190 تا 200 دلار دارد، بنابراین نسل بعدی این محصول می‌تواند تا 260 دلار قیمت داشته باشد. در صورت صحت گزارش‌ها، کوالکام قیمت چیپست پرچمدار فعلی خود را با درصد حاشیه سود یکسانی افزایش داده است.

البته این افزایش قیمت پردازنده، لزوماً منجر به افزایش قیمت گوشی‌ها نخواهد شد. برخی از شرکت‌ها ممکن است بتوانند بدون اینکه از نظر مالی آسیب ببینند، حاشیه سود خود را کاهش دهند. با این حال، به احتمال زیاد اکثر برندها تصمیم به افزایش قیمت بگیرند. ممکن است شرکت‌ها سعی کنند این افزایش قیمت را با قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای که توسط NPU قدرتمندتر اسنپدراگون 8 نسل 4 ارائه خواهد شد، توجیه کنند.

پردازنده جدید کوالکام، اواخر امسال وارد بازار می‌شود

کوالکام اخیراً تایید کرده است که اجلاس بعدی اسنپدراگون بین 21 تا 23 اکتبر(۳۰ مهر تا ۲ آبان ماه) در هاوایی برگزار خواهد شد. این شرکت در این رویداد از اسنپدراگون 8 نسل 4 رونمایی خواهد کرد. این تراشه در نیمه دوم سال وارد تولید انبوه خواهد شد و پس از اجلاس اسنپدراگون، عرضه در پرچمداران اندرویدی سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و سایر شرکت‌ها آغاز خواهد شد. سری گلکسی اس 25 سامسونگ نیز در اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا افزایش قیمت پرچمداران 2025 را منطقی می‌دانید؟

نوشته قیمت گلکسی اس 25 اولترا شاید بیشتر از نسل قبل باشد و این تقصیر سامسونگ نیست! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.