سامسونگ از نخستین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیکی خود رونمایی کرد

سامسونگ ضمن برگزاری نمایشگاه امسال InfoComm در شهر لاس‌وگاس آمریکا از یک تلویزیون رنگی جوهر الکترونیکی (Color E-Paper TV) رونمایی کرد. این محصول کماکان یک نمونه تولید شده اولیه به‌شمار می‌رود؛ اما به‌نظر می‌رسد که نمایشگر جدید، دیر یا زود بالاخره به بازار عرضه می‌شود.

این محصول در واقع یک نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی بوده و برای نمایش تبلیغات یا معرفی خدمات عمومی در دفاتر، فروشگاه‌ها، مراکز خرده فروشی یا حتی اماکن عمومی غیرمسقف طراحی شده است.

فناوری پشت پرده این محصول کاملا جذاب است. این تلویزیون از اندازه 32 اینچی و رزولوشن QHD برخوردار بوده و قادر به نمایش حداکثر 60 هزار رنگ است. این دستگاه تنها 17.9 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن بدون احتساب باتری به 2.9 کیلوگرم می‌رسد.

تلویزیون هنگام نمایش یک تصویر ثابت، انرژی مصرف نمی‌کند. در واقع تلویزیون تنها زمانی‌که محتوای نمایشگر را تغییر می‌دهد؛ به انرژی برق احتیاج دارد. تغییر محتوای صفحه با استفاده از اطلاعات پیش‌تر بارگذاری شده در حافظه داخلی 8 گیگابایتی تلویزیون انجام می‌شود. با این‌حال اتصال دستگاه از طریق بلوتوث، وای‌فای و 2 کانکتور USB-C نیز امکان‌پذیر خواهد بود. یکی از کانکتورها جهت اتصال به برق و دیگری جهت انتقال محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فریم اطراف تلویزیون به آسانی قابل تعویض بوده و این محصول با پایه‌های دیواری VESA 200×200 سازگاری دارد. غول فناوری کره‌ای قصد دارد تا این تلویزیون را به‌همراه یک اپلیکیشن اختصاصی عرضه نماید. این برنامه امکان مدیریت آسان محتوای در حال نمایش روی تلویزیون را فراهم خواهد کرد.

نوشته سامسونگ از نخستین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیکی خود رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.