زمان عرضه جهانی هدست اپل ویژن پرو اعلام شد

رویداد WWDC 2024 با معرفی سیستم‌عامل VisionOS 2 آغاز شد. این نسخه اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ برای هدست اپل ویژن پرو به‌شمار می‌رود. نکته احتمالا مهم‌تر اینکه هدست واقعیت ترکیبی اپل سرانجام در اواخر ماه ژوئن در بازارهای خارج از خاک آمریکا عرضه خواهد شد.

نخستین مرحله فروش این محصول در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، ژاپن و سنگاپور از روز 28 ژوئن (8 تیر ماه) آغاز شده و مشتریان مقیم کشورهای آلمان، فرانسه، استرالیا، بریتانیا و کانادا نیز از روز 12 جولای (22 تیر ماه) قادر به خریداری اپل ویژن پرو خواهند بود.

اپل با انتشار VisionOS 2 به‌روزرسانی بزرگی را برای اپلیکیشن Photos به ارمغان آورده است. این برنامه به منظور ایجاد یک عکس فضایی از تصاویر دو بعدی موجود کاربران از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

این تصویر می‌تواند هر عکس ثبت شده با دوربین گوشی باشد. همچنین تبدیل عکس‌های معمولی به تصاویر فضایی تنها نیازمند یک ضربه در منو مربوطه خواهد بود.

گزینه‌های نمایشی مجازی واید و اولتراواید در اواخر سال جاری میلادی به نمایشگر مجازی مک اضافه خواهند شد. اپل اعلام کرده که این گزینه‌ها معادل دو نمایشگر 4K در کنار یکدیگر خواهند بود. بعلاوه حالت سفر اکنون هنگام سوار شدن در قطار یا فعالسازی حالت هواپیما کار خواهد کرد.

ویژگی SharePlay اکنون از Personas پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران قادر به تماشای ویدیوها، همکاری در انجام کارها و تعامل با سایر کاربران اپل ویژن در یک فضای مجازی سه‌بعدی خواهند بود.

همچنین اپل یک ژست ضربه‌ای جدید را ایجاد نموده که کاربران را به مرکز کنترل (Control Center) هدایت می‌کند. اپل به منظور ساخت یک لنز فضایی جدید برای دوربین EOS R7 DSLR مشغول همکاری با شرکت کانن است.

اکنون کاربران قادر به ویرایش ویدیوهای فضایی در اپلیکیشن Final Cut Pro و بارگذاری آنها روی اپلیکیشن Vimeo برای VisionOS هستند. Apple Impressive Video یک فرمت ویدیویی 180 درجه‌ای و اختصاصی 8K بوده و اکنون شرکای جدیدی از جمله RedBull و Black Magic از این فرمت پشتیبانی می‌کنند.

نوشته زمان عرضه جهانی هدست اپل ویژن پرو اعلام شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.