سامسونگ پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزنی خود را در سال 2025 متوقف می‌کند

ساعت‌های هوشمند سامسونگ در مقطعی از زمان از سیستم‌عامل بومی این شرکت موسوم به تایزن استفاده می‌کردند. در ادامه کمپانی کره‌ای با عرضه سری گلکسی واچ 4 تصمیم گرفت تا از سیستم‌عامل‌ Wear OS گوگل بهره‌برداری نماید.

از آن زمان تا به امروز، سامسونگ همواره از این پلتفرم مبتنی بر اندروید استفاده کرده است. اگرچه عدم عرضه ساعت‌های هوشمند تایزنی جدید از سوی سامسونگ در هاله‌ای از ابهام قرار داشت؛ اما توقف پشتیبانی از ساعت‌های تایزنی از سال آینده میلادی واقعیتی غیرقابل انکار خواهد بود. به بیان دقیق‌تر سامسونگ در سال 2025 دسترسی ساعت‌های هوشمند تایزنی به فروشگاه گلکسی استور را مسدود خواهد کرد.

سامسونگ در خصوص نحوه پایان پشتیبانی از گلکسی استور برای دستگاه‌های پوشیدنی مجهز به سیستم‌عامل تایزن، نقشه راه جامعی را ارائه کرده است. این فرآیند از روز 30 سپتامبر 2024 (9 مهر ماه) آغاز می‌شود و در نخستین مرحله، گلکسی استور فروش محتوای پولی نظیر اپلیکیشن‌ها و واچ فیس‌ها برای ساعت‌های هوشمند تایزنی را متوقف خواهد کرد.

از روز 31 مه 2025 (10 خرداد ماه 1404) دانلود هرگونه محتوای جدید از گلکسی استور برای این دستگاه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین کلیه خدمات کلیدی مرتبط با ساعت‌های تایزنی در همه جا به‌جز فروشگاه گلکسی استور متوقف می‌شود.

از سپتامبر سال 2025 دانلود مجدد هرگونه محتوای پیش‌تر خریداری شده از طریق بخش “My Apps” در فروشگاه گلکسی استور ممکن نخواهد بود. این موضوع نهایتا بدان معناست که کاربران ساعت‌های تایزنی نمی‌توانند به محتوای رایگان یا پولی در فروشگاه گلکسی استور دسترسی داشته باشند.

این نقشه راه برای کلیه دستگاه‌های پوشیدنی مجهز به سیستم‌عامل تایزن از جمله دستگاه‌هایی با برند Galaxy Gear و Galaxy Watch قابل اجرا خواهد بود. این سیاست بر روی سری گلکسی واچ 4 و سایر مدل‌های عرضه شده پس از آن تاثیرگذار نخواهد بود؛ چرا که تمامی این دستگاه‌ها از سیستم‌عامل Wear OS مبتنی بر اندروید استفاده می‌کنند.

کاربران ساعت‌های هوشمند تایزنی پیش از فرا رسیدن مهلت‌های زمانی اعلام شده بایستی هرگونه محتوای جدید مورد نظر خود را دانلود نموده یا محتواهای پیش‌تر خریداری شده را بار دیگر دریافت نمایند. تمامی محتواهای دانلود شده تا زمانی‌که به‌طور دستی حذف نشوند؛ بر روی دستگاه قابل دسترس خواهند بود.

تصمیم سامسونگ برای توقف پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزنی خود چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. اکنون با وجود کاتالوگ کامل اپلیکیشن‌های Wear OS، سامسونگ گجت‌های پوشیدنی بسیار بهتری را به بازار عرضه می‌کند. بعلاوه برند کره‌ای معمولا با هدف تسهیل ارتقاء برای کاربران، دستگاه‌های گلکسی واچ خود را با تخفیفات چشمگیر و متنوع در دسترس خریداران قرار می‌دهد.

نوشته سامسونگ پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند تایزنی خود را در سال 2025 متوقف می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.