مشخصات تراشه Tensor G4 سری پیکسل ۹ گوگل فاش شد

حدود ۲ هفته پیش یک منبع روسی، تصاویر زنده سری پیکسل ۹ گوگل را به‌اشتراک گذاشت. در حال حاضر همان منبع، مشخصات و نتایج بنچمارک AnTuTu تراشه Tensor G4 را منتشر کرده است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

عملکرد Tensor G4 گوگل، پیشرفت زیادی نداشته است

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که CPU تنسور جی ۴ دارای پیکربندی هسته های ۴+۳+۱ خواهد بود. این تراشه از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 بهره‌مند بوده و از سه هسته Cortex-A720 به همراه چهار هسته Cortex-A520 کم‌مصرف استفاده خواهد کرد.

مشخصات تنسور جی ۴

این چیدمان هسته ها، با تراشه های قبلی تنسور متفاوت است. چیپست های Tensor و Tensor G2 دارای پیکربندی ۲+۲+۴ هسته بودند. پردازنده مرکزی Tensor G3 دارای چیدمان ۴+۴+۱ است. جالب اینجاست که به‌نظر می‌رسد گوگل در حال بازگشت به چیدمان CPU هشت هسته‌ای، از طراحی نه هسته‌ای استفاده شده در Tensor G3 است.

نتایج بنچمارک AnTuTu

به سراغ نتایج بنچمارک AnTuTu سری پیکسل ۹ گوگل می‌رویم. تمامی اعضای این سری در بنچمارک مذکور، موفق به کسب امتیازی بیش از ۱ میلیون شده‌اند. به‌طور دقیق، پیکسل ۹ استاندارد امتیاز ۱,۰۱۶,۱۶۶ را ثبت کرده و پیکسل ۹ پرو موفق به کسب امتیاز ۱,۱۴۸,۴۵۲ شده است. پیکسل ۹ پرو ایکس ال نیز امتیاز ۱,۱۷۶,۴۱۰ را در بنچمارک AnTuTu به‌دست آورده است.

نتایج بنچمارک AnTuTu تنسور جی ۴

پیکسل ۸ استاندارد پس از تست بنچمارک AnTuTu، امتیازی حدود ۹۰۰,۰۰۰ را ثبت می‌کند. بنابراین، پرفورمنس پیکسل ۹ افزایش قابل‌توجهی نداشته است. البته دقت کنید که در حال حاضر سری پیکسل ۹، به نسخه نهایی نرم‌افزار مجهز نشده‌اند. گوگل باید بهینه‌سازی و تنظیمات نرم‌افزاری بیشتری انجام دهد که احتمالا باعث بهبود کلی عملکرد سری Pixel 9 خواهد شد.

سری پیکسل 9 گوگل در تصاویر زنده به‌طور کامل فاش شد

با توجه به فاش شدن مشخصات Tensor G4، نظر شما درباره عملکرد این تراشه آینده گوگل چیست؟

نوشته مشخصات تراشه Tensor G4 سری پیکسل ۹ گوگل فاش شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.