اپل در طراحی محصولات خود، تعمیرپذیری را فدای مقاومت می‌کند

اگر سرویس AppleCare را ندارید، تعمیر شیشه شکسته یا هر قطعه دیگری در آیفون یا هر مشکلی در سایر محصولات اپل برای شما هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. تعمیر آیفون یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران و همچنین تعمیرکاران شخص ثالث بوده است، زیرا اپل نه تنها باز کردن دستگاه را دشوار می‌کند، بلکه قطعات را قفل می‌کند تا کاربران مجبور شوند به فروشگاه‌های اپل مراجعه کنند. به نظر می‌رسد دلیلی وجود دارد که چرا این شرکت قیمت‌های فوق العاده بالایی را برای تعمیر دستگاه‌هایش در نظر می‌گیرد. اپل مقاومت محصولات خود را افزایش می‌دهد، حتی اگر این باعث شود تعمیر آنها سخت‌تر شود.

برای اپل، مقاومت محصولات، نسبت به تعمیر پذیری آن‌ها از الویت بالاتری برخوردار است

اخیراً اپل از یوتیوبر معروف، MKBHD(مارکوس برونلی) دعوت کرده است تا آزمایش‌های دوام خود را که همه آیفون‌های عرضه‌نشده و سایر دستگاه‌ها، قبل از عرضه به بازار انجام می‌دهند، مشاهده کند. برونلی تعداد انگشت شماری از آزمایشات انجام شده توسط اپل را به نمایش گذاشت که با توجه به شدت آن‌ها، اطمینان حاصل کرد که دستگاه‌ها واقعاً قابل اعتماد هستند. مارکوس برونلی همچنین با جان ترنوس، رئیس مهندسی سخت افزار اپل، ملاقات کرد و در مورد دوام و قابلیت تعمیر دستگاه‌ها و اقداماتی که برای حفظ تعادل بین این دو رویکرد انجام می‌شود، صحبت کرد.

ترنوس اظهار داشت که اپل بیش از 10 هزار دستگاه از یک محصول را قبل از فروش آزمایش می‌کند و اگر نگرانی دیگری در بازار وجود داشته باشد، این شرکت آن را به عنوان بخشی از مجموعه آزمایشی خود برای آینده اضافه خواهد کرد. این باعث می‌شود که مبلغ هنگفتی صرف آزمایش دوام دستگاه‌ها شود. با این حال، تعمیرپذیری و هزینه آن یکی دیگر از نگرانی‌های کاربران و مهندسین شخص ثالث است.

در مقابل تعمیرات آسان‌تر، جان ترنوس بیان می‌کند که این شرکت توجه زیادی به دوام دستگاه‌ها دارد که برای مشتری و همچنین محیط زیست گزینه بهتری است. این شرکت در رویکرد خود نسبت به دوام محصولات و دلایل بیان شده برای آن، تا حدی مصمم است که می‌گوید حاضر است برای افزایش دوام، تعمیر پذیری را فدا کند.

جان ترنوس می‌گوید:

به‌طور کلی بهتر است که مصرف کننده از دوام محصول خود مطمئن باشد. این مسئله برای محیط زیست نیز بهتر است، زیرا نرخ خرابی از زمانی که به مقاومت محصولاتمان توجه بیشتری نشان دادیم، شدیداً کاهش پیدا کرده است.

تلاش‌های اپل برای مقاوم کردن محصولاتش نتایج خوبی را به همراه داشته است

محصولات اپل همانطور که در گذشته دیده بودیم بسیار بادوام هستند. آیفون‌ها از سقوط از هواپیما یا حتی غرق شدن در کف رودخانه برای هفته‌ها جان سالم به در برده‌اند و همانطور که باید، به کار خود ادامه می‌دهند. همه این ها را می‌توان مدیون تلاش‌های اپل برای دوام بیشتر آیفون و سایر محصولات از طریق آزمایش‌های گسترده آن دانست. این مدیر اجرایی ادامه داد که اگر دو رویکرد دوام و تعمیر پذیری را بسنجیم، اولویت با اولی خواهد بود.

ترنوس درباره این موضوع عنوان کرد که:

بنابراین اگر کمی سبک سنگین کنید می‌فهمید که اگر ما در ازای افزایش بسیار زیاد مقاومت، تعمیر پذیری را کمی سخت‌تر کنیم، در مجموع تغییر مثبتی ایجاد کرده‌ایم.

در حالی که این شرکت توجه خود را به دوام محصولاتش معطوف کرده، تعمیرکاران شخص ثالث نسبت به حق تعمیر خود نگرانی‌هایی دارند. البته ترجیحات شخصی روی این دست از نظرات تاثیر زیادی می‌گذارد. اما اپل معتقد است اگر دستگاهی به اندازه کافی بادوام باشد که نیازی به تعمیر نداشته باشد، این یک پیروزی برای شرکت است. با این حال، از آنجایی که اکثر محصولات اپل دارای یک صفحه شیشه‌ای در جلو، داخل یا پشت هستند، کاملا مشخص است که ساخت دستگاهی خراب نشدنی برای این شرکت غیر ممکن است و آن‌ها باید حین طراحی محصولات خود تعمیر پذیری را هم در نظر بگیرند.

نظر شما درباره این تصمیم اپل چیست؟

نوشته اپل در طراحی محصولات خود، تعمیرپذیری را فدای مقاومت می‌کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.