شیائومی از نسخه 5G تبلت ردمی پد پرو رونمایی کرد

کمپانی شیائومی پیش‌تر در ماه آوریل امسال از تبلت ردمی پد پرو با تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 رونمایی کرد. این تراشه مجهز به مودم 5G است؛ اما نسخه اولیه تبلت فاقد هرگونه اتصال سلولی بود. روز گذشته نسخه جدیدی از ردمی پد پرو با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G و درگاه دریافت دو سیم‌کارت معرفی شد.

ردمی پد پرو 5G از مشخصات داخلی و خارجی کاملا مشابه با مدل وای‌فای برخوردار است. این تبلت با محوریت یک نمایشگر 12.1 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2560×1600 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی روانه بازار می‌شود. این نمایشگر دارای پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3 بوده و حداکثر میزان روشنایی آن به 600 نیت می‌رسد.

بر روی پنل پشتی دستگاه دو حلقه دایروی‌شکل بزرگ به چشم می‌خورد. یکی از این حلقه‌ها از دوربین 8 مگاپیکسلی میزبانی نموده و دیگری نیز یک فلاش LED را در خود جای داده است. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی نیز به منظور برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ردمی پد پرو به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری HyperOS مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 روانه بازار می‌شود. بانری قدرتمند 10 هزار میلی‌آمپرساعتی این تبلت از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. این محصول مجهز به اسپیکرهای چهارگانه، دو عدد میکروفون و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است.

ردمی پد پرو 5G با دو پیکره‌بندی مختلف حافظه روانه بازار می‌شود. مدل پایه این تبلت مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده و 1999 یوان (275 دلار/255 یورو) قیمت‌گذاری شده است. نسخه پیشرفته‌تر با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 2399 یوان (330 دلار/305 یورو) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

فروش این تبلت با رنگ‌آمیزی خاکستری تیره (Dark Gray) هم‌اکنون در چین آغاز شده است. با این‌حال مدیرعامل شیائومی وعده داده که با عرضه این دستگاه در بازارهای جهانی، کاربران به مدل‌های رنگی متنوع‌تری دسترسی پیدا خواهند کرد.

نوشته شیائومی از نسخه 5G تبلت ردمی پد پرو رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.