فروش آیفون‌های اپل در چین بار دیگر رونق گرفت

چند هفته قبل تیم کوک؛ مدیرعامل اپل پیش‌بینی کرد که فروش گوشی‌های آیفون در برخی بازارها از جمله چین افزایش خواهد یافت. اکنون به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی وی کاملا درست از آب در آمده است. گزارش جدید آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) نشان می‌دهد که نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند با برند خارجی در ماه آوریل امسال 52 درصد افزایش یافته است. این در حالیست که اکثر گوشی‌های هوشمند با برند خارجی در چین دارای لوگو اپل روی پنل پشتی خود هستند.

بنابراین اگرچه تعداد دقیق آیفون‌های فروخته شده طی ماه میلادی گذشته اعلام نشده است؛ اما میزان نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند اپل طی ماه گذشته میلادی رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد. این در حالیست که میزان نقل و انتقال آیفون‌های اپل طی ماه مارس نیز 12 درصد افزایش یافته بود. فروش گوشی‌های آیفون در دو ماهه ابتدایی سال 2024 با افت قابل توجه 37 درصدی مواجه شد. بنابراین افزایش فروش طی ماه‌های مارس و آوریل نشان‌دهنده بازگشت دوباره اپل به روزهای خوب خود است.

برآوردهای پیشین نشان می‌دادند که روند افت فروش آیفون‌های اپل کماکان ادامه خواهد یافت؛ اما اکنون مشخص شده که این پیش‌بینی‌ها نادرست هستند. این تحول چشمگیر مدیون تخفیف‌های عمده‌ای است که اپل برای آیفون‌های خود ارائه نموده است. این تخفیف‌ برای برخی مدل‌های منتخب به حداکثر 2300 یوان (320 دلار) می‌رسد. این تخفیف‌ها احتمالا به تداوم روند رشد فروش آیفون طی ماه مه کمک می‌کنند.

این تخفیف‌های هنگفت به‌دنبال معرفی گوشی‌های سری Pura 70 هواوی در بازار محلی ارائه شدند. هواوی با عرضه این گوشی‌ها از اپل پیشی گرفت و اکنون پس از برند زیرمجموعه سابق خود یعنی آنر دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین به‌شمار می‌رود.

بر اساس اعداد و ارقام ارائه شده توسط آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین طی ماه آوریل امسال مجموعا 3.495 میلیون دستگاه گوشی هوشمند با برند خارجی در بازار این کشور به فروش رفت. این رقم در مقایسه با فروش 2.301 میلیون دستگاهی طی ماه آوریل سال گذشته بیش‌تر است. در ماه آوریل امسال مجموعا 22.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در چین به فروش رفت. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 25.5 درصدی را نشان می‌دهد.

فروش سری آیفون 15 در چین با وجود شروع قدرتمند آن در مقایسه با سری آیفون 14 ضعیف‌تر بود. تا زمان معرفی سری آیفون 16 هنوز چند ماه دیگر باقی مانده است؛ اما با معرفی این گوشی‌ها شاهد افزایش فروش آیفون‌های اپل در سراسر جهان خواهیم بود.

نوشته فروش آیفون‌های اپل در چین بار دیگر رونق گرفت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.