5 نکته مهم برای نخریدن یک گوشی (چه گوشی‌هایی ارزش خرید ندارند؟)

درصورتی‌که به خرید انواع مدل‌های گوشی از برندهای مختلف هستید، باید در نظر داشته باشید که کدام گوشی‌ها ارزش خرید ندارند. موضوعی که بسیاری از کاربران هنگام خرید گوشی‌های مختلف بررسی می‌کنند این است که چه گوشی‌هایی ارزش خرید دارند.

اما اگر دنبال گوشی‌های بی‌ارزش بروید، قطعا می‌دانید که چه ویژگی‌هایی موجب چنین موضوعی خواهد شد. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب آموزشی نکاتی که باید برای این موضوع در نظر داشته باشید را باهم بررسی کنیم. در انتها روشی عالی برای خرید این محصولات به شما ارائه می‌دهیم.

کدام گوشی‌ها را نباید بخریم؟

سوالی که بسیاری از کاربران پرسیده‌اند این است که کدام گوشی‌ها را نباید بخریم؟ در پاسخ باید گفت که برخی از مدل‌ها هرگز ارزش خرید نداشته و هرچقدر هم از آن‌ها تعریف کنید، کسی که با گوشی‌های هوشمند آشنا باشد این مدل‌ها را نمی‌خرد. مدل‌هایی که نباید هرگز به خرید آن‌ها فکر کنید شامل موارد زیر هستند. توجه داشته باشید که حتی پایین‌ترین قیمت این محصولات نیز ارزش خریدن ندارد.

  • سامسونگ گلکسی A33
  • سامسونگ گلکسی A53
  • Nothing Phone 1
  • سامسونگ گلکسی A31
  • سامسونگ گلکسی A13
  • سامسونگ گلکسی S21 FE
  • سامسونگ گلکسی A73
  • شیائومی Redmi 10 2022
  • شیائومی ردمی Note 11 Pro
  • شیائومی ردمی 9c
  • شیائومی ردمی 10a
  • شیائومی Redmi Note 11
  • سامسونگ گلکسی A32
  • سامسونگ گلکسی M32
  • سامسونگ گلکسی M13
  • سامسونگ گلکسی F13

5 چراغ ‌قرمز مهم برای نخریدن گوشی‌ها

اگر می‌خواهید بدانید که چه گوشی‌هایی را نباید بخرید، باید چراغ‌ قرمز یا همان نکات منفی که ارزش خرید گوشی را دچار افت می‌کنند بلد باشید. مهم‌ترین نکات منفی که باعث می‌شوند یک گوشی ارزش خرید بسیار پایینی داشته باشد، به‌صورت زیر هستند.

سخت‌افزارهای مشابه نسبت به مدل‌های سال گذشته

یکی از مهم‌ترین نکات منفی که نشان‌دهنده پایین‌ترین ارزش خرید در یک گوشی است، سخت‌افزارهایی هستند که در این گوشی‌ها به‌کار می‌روند. فرض کنید که یک گوشی در سال‌های متوالی نسخه‌های جدیدی از خود معرفی می‌کند؛ مانند سری Galaxy S از سامسونگ.

اگر مدلی که در سال جدید معرفی شده پردازنده‌های مشابهی نسبت به مدل سال گذشته داشته باشد، هرگز نباید این محصول را بخرید. این دستگاه تنها به‌دلیل جدید بودن یا طراحی متفاوت قیمت گران‌تری دارد؛ اما عملکرد آن همانند مدل سال پیش خواهد بود.

اندازه کوچک گوشی یا نمایشگر

نکته دیگری که باید آن را به‌عنوان یک چراغ ‌قرمز هنگام خرید گوشی هوشمند دانست، اندازه گوشی یا نمایشگر آن است. منظور از ابعاد کوچک نمایشگر، نسبت سایز آن نسبت به ابعاد گوشی است. اگر حاشیه‌های صفحه ضخیم و اندازه زیادی داشته باشند این نسبت کاهش پیدا می‌کند.

با کاهش این نسبت سایز صفحه‌نمایش دستگاه نیز کمتر شده و تصاویر در اندازه کوچک‌تری به شما نمایش داده می‌شوند. شما باید به‌عنوان یک مشتری حرفه‌ای بدانید که اکثر دستگاه‌های امروزی صفحه‌نمایش بزرگی داشته و حاشیه‌های کمی دارند؛ پس درصورت مشاهده این موضوع اصلا سراغ خرید مدل مد نظر نروید.

شارژدهی کم باتری گوشی

چراغ‌ قرمزی که هرکسی باید هنگام خرید یک گوشی هوشمند در نظر داشته باشد، شارژدهی کم باتری است. با بررسی مشخصات‌فنی یک دستگاه قادر هستید به‌راحتی به این موضوع پی ببرید. ظرفیت گوشی‌های امروزی باید حداقل 5000 میلی‌آمپر ساعت باشد.

البته باید گفت که شارژدهی باتری تنها به ظرفیت آن بستگی ندارد؛ بلکه بهینه بودن مصرف انرژی توسط قطعات گوناگون گوشی و هدر نرفتن آن نیز به‌عنوان یک مورد مهم به‌حساب می‌آید. اگر نقد و بررسی مدل مد نظر را در مقالات یا ویدئوهای مختلف مشاهده کنید قطعا به کیفیت شارژدهی آن پی خواهید برد. توجه کنید که گوشی باید از شارژری قدرتمند با توان حداقلی 20 وات بهره ببرد.

داغ‌ کردن گوشی هنگام کار

اگر دیدید که یک گوشی هنگام کار داغ می‌کند، نباید به سمت خرید آن بروید. داغ ‌شدن گوشی هنگام کار یکی از نکات منفی و بسیار مهمی است تاثیر زیادی در ارزش خرید گوشی دارد. این موضوع دلایل مختلفی داشته و هرکدام نشان‌دهنده ضعف در دستگاه هستند.

اگر قطعات دستگاه به‌درستی انرژی را مصرف نکرده و برد آن کیفیت پایینی داشته باشد، انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تولید شده و باعث افزایش دمای گوشی می‌شود. این موضوع علاوه‌بر کاهش عمر قطعات و باتری، باعث اذیت‌ شدن شما و امکان انفجار محصول خواهد شد.

طراحی بی‌کیفیت بدنه پشتی و فریم دور گوشی

اما آخرین موردی که باید آن را به‌عنوان یک چراغ‌ قرمز هنگام خرید گوشی بدانید، طراحی بی‌کیفیت بدنه پشتی و فریم دور گوشی‌ها است. باید در نظر داشته باشید که بدنه دستگاه اهمیت زیادی در استفاده از آن دارد. هرچقدر این بدنه باکیفیت‌تر و ضخیم‌تر باشد، علاوه‌بر راحت‌تر کردن کار با آن، درصورت افتادن دستگاه خراش یا ترکی روی آن ایجاد نخواهد شد.

چرا باید گوشی پرچم‌دار آیفون را نخرید؟

بسیاری از مشتریان همیشه به‌دنبال این هستید که با ورود مدل‌های جدید آیفون به بازار سراغ خرید آن بروند؛ اما این کار کاملا اشتباه است. معایب زیادی در این کار وجود دارد که قطعا به‌عنوان چراغ ‌قرمز خرید پرچم‌دار آیفون به‌شمار می‌رود. دلایلی که نباید به خرید پرچم‌داران آیفون فکر کنید عبارت‌اند از:

  • قیمت بسیار گران به‌دلیل برند تولیدکننده
  • عدم قابلیت رجیستر گوشی‌های جدید اپل در کشور ایران
  • امکانات محدود iOS در ایران به‌دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها
  • ممنوعیت فروش سری‌های 14 و 15 آیفون
  • ریسک یا ریفرش بودن برخی از مدل‌های آیفون که با قیمت آکبند به‌فروش می‌رسند

بهترین گوشی‌ها را از کجا بخریم؟

برای اینکه بهترین گوشی در بازار ایران را بخرید، باید به بهترین فروشگاه برای این کار نیز مراجعه کنید. فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که انواع این محصولات را برای شما موجود کرده‌اند؛ اما قطعا خرید بهترین گوشی از دیجی‌کالا بیشترین ارزش را برای شما خواهد داشت. مزایای بسیار زیادی مانند تحویل سریع، قیمت مقطوع و ضمانت کیفیت با خرید از دیجی‌کالا دریافت خواهید کرد.

جمع‌بندی

درصورتی‌که به‌دنبال خرید یک دستگاه گوشی هوشمند به‌روز و جدید هستید، باید علاوه‌بر بررسی مدل‌های خوش‌قیمت و باکیفیت، مدل‌هایی که ارزش خرید ندارند را نیز بلد باشید. این‌گونه هیچ‌‌وقت به سمت خرید آن‌ها نرفته و پول خود را هدر نخواهید داد.

درصورت وجود ویژگی‌هایی مانند وزن بالا، ابعاد کوچک، حاشیه‌های زیاد نمایشگر، داغ ‌کردن گوشی و شارژدهی ضعیف باتری باید از خرید مدل‌های مد نظر دوری کنید. بهترین مدل‌هایی جدید و باکیفیت از این دستگاه‌ها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به‌فروش می‌رسند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته 5 نکته مهم برای نخریدن یک گوشی (چه گوشی‌هایی ارزش خرید ندارند؟) اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.