تاریخ WWDC 2024 اپل رسما اعلام شد: معرفی iOS 18 و دیگران

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل یا WWDC (مخفف Worldwide Developers Conference) محلی برای رونمایی‌های نرم‌افزاری اپل است. نسخه جدید سیستم‌عامل‌های این برند امریکایی در این رویداد معرفی می‌شوند و به صورت آزمایشی قابل تجربه هستند. سپس جایی حوالی آخر تابستان برای عموم کاربران عرضه خواهند شد. امروز تاریخ WWDC 2024 اپل رسما اعلام شده و معرفی iOS 18 و دیگران در آن رخ خواهد داد.

تاریخ WWDC 2024 اپل

امروز رسما اعلام شد که اپل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود (WWDC) را در تاریخ 10 ژوئن مصادف با ۲۱ خرداد میزبانی می کند. این شرکت اکنون شروع به ارسال دعوت‌نامه‌های این رویداد کرده است.

این دعوتنامه چیز زیادی را مشخص نمی‌کند. عنوان WWDC24 در میانه دایره‌های رنگی که احتمالا همان پردیس اپل را تداعی می‌کند، قرار دارند. این رویداد ساعت ۱۰ به وقت محلی یا ۲۰:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

انتظار می رود این رویداد شاهد رونمایی از iOS 18 باشد. همچنین در این رویداد خواهیم دید که اپل چگونه قصد دارد هوش مصنوعی را در محصولات خود ادغام کند. طبیعتا نسخه جدید سیستم‌عامل‌های MacOS، iPadOS، watchOS و Vision OS آینده خواهیم دید.

البته باید بدانید که طبق انتظار، فقط برخی از محصولات سخت‌افزاری اپل به هوش مصنوعی مولد مجهز خواهند شد، زیرا اپل تأیید کرده که تبلت‌های آیپد ایر جدید و آیپد پرو M4 دارای قابلیت‌های یادگیری ماشینی برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود.

انتظارات زیادی در مورد iOS 18 وجود دارد و آن را به عنوان “یکی از بزرگترین ارتقاهای اساسی در تاریخ iOS” توصیف می‌کنند. انتظار می‌رود Safari، Photos و Notes به همراه Siri بهبودیافته و جمع‌بندی هوشمند نوتیفیکیشن (مجهز به هوش مصنوعی) از جمله مهم‌ترین تغییرات آن باشند.

البته احتمال توانایی ساخت ایموجی دلخواه با هوش‌مصنوعی نیز وجود داشته باشد. طبیعتا این ایموجی‌ها در اکوسیستم خود اپل قابل استفاده خواهند بود.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18 امکان ساخت ایموجی شخصی سازی شده را ارائه می‌کند

هوش مصنوعی iOS 18 شامل خلاصه‌کردن اعلان‌ها، ویرایش تصاویر و موارد دیگر خواهد بود

برخی شایعات حاکی از همکاری با OpenAI برای پیاده سازی ChatGPT در iOS 18 هستند، اما اپل به احتمال زیاد به دنبال ارائه سرویس‌های اختصاصی خود خواهد بود.

نظر شما چیست؟ منتظر WWDC24 هستید؟

نوشته تاریخ WWDC 2024 اپل رسما اعلام شد: معرفی iOS 18 و دیگران اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.