محققان به روشی بسیار دقیق برای بازسازی اثرانگشت در گوشی‌ها دست یافتند

گروهی از محققان چینی و آمریکایی با انجام یک پژوهش مشترک دریافتند که صدای تولید شده هنگام کشیدن انگشت کاربران روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند می‌تواند برای بازسازی اثرانگشت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

البته روش مورد اشاره موسوم به PrintListener به لحاظ فنی بسیار پیچیده است؛ اما نکته مهم این است که قابل پیاده‌سازی بوده و در عمل نیز تست شده است. بعلاوه این روش نیازمند استفاده از یک میکروفون ویژه یا حرکت انگشت خاصی از دست نخواهد بود. بدین منظور استفاده از یک گوشی هوشمند معمولی و اپلیکیشنی که میکروفون در آن فعال باشد (به‌عنوان مثال اسکایپ، دیسکورد، فیس تایم و وی‌چت)؛ کفایت خواهد کرد.

در عین‌حال استفاده از گوشی هوشمند نیز بسیار ساده خواهد بود. البته دستگاه بایستی دارای نرم‌افزار مناسبی بوده یا اپلیکیشنی که کاربر مایل به استفاده از آن است نیز بایستی بر همان اساس پیکره‌بندی شود.

در مقاله مذکور خاطرنشان شده که PrintListener طی 5 نوبت تلاش با بالاترین تنظیمات FAR (معادل 0.01 درصد) می‌تواند تا 26.5 درصد اثرانگشت‌های جزئی و 9.3 درصد اثرانگشت‌های کامل را بازسازی نماید. این موضوع ظاهرا بدان معناست که روش فوق با 5 نوبت تلاش در 9.3 درصد مواقع می‌تواند داده‌های اثرانگشت کافی برای عبور از تست‌های امنیتی کامل را استخراج نماید.

نوشته محققان به روشی بسیار دقیق برای بازسازی اثرانگشت در گوشی‌ها دست یافتند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.