آیفون 16 اپل با موتور عصبی کاملا ارتقایافته عرضه خواهد شد

بی‌تردید هوش مصنوعی کلیدواژه دنیای فناوری طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود؛ حتی اگر این تکنولوژی یکی از مقوله‌های کلیدی طی سال میلادی گذشته نیز قلمداد شود.

اما در این میان یک تمایز مهم به چشم می‌خورد. در سال 2023 این کلمه به‌صورت عمومی در حوزه فناوری مطرح بود؛ اما امسال مشخصا در حوزه موبایل ظاهر می‌شود. تلاش‌های اخیر سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی، شاهدی برای اثبات این ادعا است.

اکنون مشخص شده که آیفون‌های نسل آینده اپل نیز به‌همراه یک موتور عصبی کاملا ارتقایافته روانه بازار خواهند شد. این اقدام مشخصا با هدف رقابت بهتر با پرچمداران جدید سامسونگ عملی خواهد شد. در واقع هوش مصنوعی، کلیدی‌ترین حوزه رقابت به‌شمار خواهد رفت.

اپل امکانات هوش مصنوعی مولد را به سیستم‌عامل iOS 18 اضافه خواهد کرد. این سیستم‌عامل در ماه ژوئن به‌طور رسمی معرفی شده و طی ماه سپتامبر در کنار سری آیفون 16 عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش جدیدی که امروز از کشور تایوان مخابره شده است؛ ظاهرا تعداد هسته‌های پردازشی در موتور پردازش عصبی آیفون‌های آینده اپل به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. اگرچه در این میان به تعداد هسته‌های پردازشی مشخصا اشاره نشده است؛ اما افزایش تعداد این هسته‌ها نیز به خودی خود موضوعی قابل‌توجه قلمداد می‌شود.

تعداد هسته‌های پردازشی در موتور عصبی گوشی‌های اپل از زمان عرضه آیفون 12 تا به امروز بدون تغییر و برابر با 16 عدد باقی مانده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که ما با یک جهش عظیم در این زمینه مواجه خواهیم بود؛ اقدامی که برای سال 2024 (که هوش مصنوعی در محوریت آن قرار دارد) حیاتی و معقول به‌نظر می‌رسد.

جهش چشمگیر در امکانات هوش مصنوعی مستلزم پیشرفت‌های بزرگ سخت‌افزاری جهت پشتیبانی از آنها است. در این میان حتی ممکن است اپل نسخه جدیدی از دستیار صوتی سیری با قابلیت هوش مصنوعی را عرضه نماید.

نوشته آیفون 16 اپل با موتور عصبی کاملا ارتقایافته عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.