آپدیت آینده ویندوز 11 بر روی کامپیوترهای قدیمی نصب نخواهد شد

ظاهرا شرکت مایکروسافت قصد دارد تا نصب به‌روزرسانی آینده ویندوز 11 موسوم به 24H2 را بر روی کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های قدیمی‌تر غیرممکن نماید.

در این مورد، پیرامون محدودیتی که از ابتدا برای نصب ویندوز 11 در نظر گرفته شده بود؛ صحبت نمی‌کنیم. بر اساس گزارش‌ها مایکروسافت قصد دارد تا پشتیبانی از دستورالعمل POPCNT را الزامی نماید.

این دستورالعمل توسط پردازنده‌های نسبتا قدیمی پشتیبانی می‌شود؛ CPUهایی که بسیاری از آنها به‌طور رسمی برای نصب ویندوز 11 مناسب نیستند. اما عدم پشتیبانی از POPCNT احتمالا مانع بزرگ‌تری برای نصب به‌روزرسانی روی کامپیوترهای شخصی قدیمی‌تر خواهد بود.

به‌عنوان مثال پردازنده‌های Core 2 Duo اینتل از دستورالعمل‌های مورد نیاز پشتیبانی نمی‌کنند. اینتل در ابتدا پشتیبانی از این دستورات را به نسل اول پردازنده‌های Core i خود اضافه کرد

از سوی دیگر AMD نیز امکان پشتیبانی از این دستورالعمل‌ها را به پردازنده‌های مبتنی بر معماری Barcelona خود اضافه کرد. صنعتگران به احتمال فراوان به راهکاری برای دور زدن این محدودیت دست خواهند یافت؛ اما کاربران عادی کماکان با یک مانع جدی مواجه خواهند بود.

نوشته آپدیت آینده ویندوز 11 بر روی کامپیوترهای قدیمی نصب نخواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.