فروش آیفون‌های اپل در سال 2024 احتمالا تا 15 درصد کاهش خواهد یافت

آخرین نظرسنجی از زنجیره تامین که توسط یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو انجام شده است؛ نشان می‌دهد که شرکت اپل نسبت به فروش آیفون‌های خود در سال 2024 چندان خوش‌بین نیست؛ تا جایی‌که غول کوپرتینویی میزان سفارش قطعات نیمه‌هادی خود را تا 15 درصد کاهش داده است.

به گفته آقای کو میزان نقل و انتقالات آیفون 15 و گوشی‌های آینده سری آیفون 16 در مقایسه با آمار فروش طی سال 2023 بین 10 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

بعلاوه اپل با پدیده کاهش فروش در چین مواجه است. میزان محموله‌های هفتگی اپل در این کشور نسبت به سال گذشته بین 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

آقای کو خاطرنشان می‌کند که گوشی‌های تاشو و امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد از جمله نقاط کلیدی فروش برای کاربران حرفه‌ای در چین به‌شمار می‌روند و اپل در حال حاضر هیچ‌کدام از آنها را در اختیار ندارد.

این موضوع یک نقص بزرگ قلمداد می‌شود. مینگ چی‌کو با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کند که اپل تا سال 2025 در طراحی یا امکانات هوش مصنوعی آیفون‌های خود هیچ‌گونه تغییر چشمگیری را اعمال نخواهد کرد؛ پدیده‌ای که احتمالا شتاب نقل و انتقال گوشی‌های آیفون را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

نوشته فروش آیفون‌های اپل در سال 2024 احتمالا تا 15 درصد کاهش خواهد یافت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.