برنامه ChatGPT برای ویندوز سرانجام منتشر شد؛ تنها یک فریمورک ساخته‌شده با Electron

برنامه اختصاصی ChatGPT برای macOS در ماه می امسال عرضه شد. پس از پنج ماه، OpenAI سرانجام برنامه ChatGPT برای ویندوز را نیز منتشر کرد. بااین‌حال، به‌جای یک برنامه بومی، این اپلیکیشن تنها یک web app مبتنی‌بر Electron است.

برنامه ChatGPT برای ویندوز

در اوایل سال جاری، OpenAI اپلیکیشن ChatGPT را برای macOS معرفی کرد. پس از مدت‌ها انتظار، این شرکت سرانجام اپلیکیشن ChatGPT را برای ویندوز 11 و ویندوز 10 نیز منتشر کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که OpenAI تلاش زیادی برای انتشار این اپلیکیشن برای ویندوز نکرده است.

طبق گزارش Windows Latest، برنامه ChatGPT برای ویندوز یک وب اپ ساخته‌شده با فریمورک Electron است. مایکروسافت استفاده از WebView2 را برای ساخت برنامه‌های وب توصیه می‌کند. بااین‌حال، OpenAI تصمیم گرفته از چارچوب Electron استفاده کند که در آن برنامه در مقایسه با برنامه‌های توسعه‌یافته با استفاده از چارچوب WebView2، منابع بسیار بیشتری مصرف می‌کند. منبع این گزارش فاش می‌کند که Copilot برای ویندوز 11 که با استفاده از WebView2 توسعه‌یافته است، کمتر از 600 کیلوبایت حجم دارد. درمقابل، حجم برنامه ChatGPT مبتنی‌بر Electron تقریباً 260 مگابایت است.

برای کسب بهترین تجربه، OpenAI می‌توانست تصمیم بگیرد که یک برنامه بومی ChatGPT برای ویندوز بسازد، همان‌طور که این کار را برای macOS انجام داد. درعوض، این شرکت یک برنامه وب را انتخاب کرد. وقتی سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI را درنظر می‌گیریم، این موضوع کمی عجیب است. حتی اگر برنامه‌ای برای انتشار یک برنامه بومی مناسب نبود، حداقل آن‌ها می‌توانستند از فریمورک WebView2 برای ساخت برنامه وب استفاده کنند که منابع کمتری مصرف می‌کند.

برنامه ChatGPT برای ویندوز از حالت تصویر در تصویر پشتیبانی می‌کند

برنامه ChatGPT برای ویندوز از حالت تصویر در تصویر پشتیبانی می‌کند

نکته مثبت اما اینجاست که ChatGPT برای ویندوز 11 حالت تصویر در تصویر (picture-in-picture) را به ارمغان می‌آورد. کاربران می‌توانند با استفاده از کلیدهای Alt+Space در یک پنجره کوچک به ChatGPT دسترسی پیدا کنند.

درحال‌حاضر، این برنامه در مراحل اولیه توسعه خود است، بنابراین عملکرد کلی آن ممکن است در حد مطلوب نباشد. علاوه‌بر این، این برنامه فقط برای کاربران نسخه‌های Plus ،Team و Enterprise در دسترس است.

نظر شما درباره برنامه ChatGPT برای ویندوز چیست؟

نوشته برنامه ChatGPT برای ویندوز سرانجام منتشر شد؛ تنها یک فریمورک ساخته‌شده با Electron اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.