ویدیو کالبدشکافی گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE منتشر شد

چند روز قبل شرکت سامسونگ از گوشی قاتل پرچمدار جدید خود با نام گلکسی S24 FE رونمایی کرد. این گوشی هوشمند با نمایشگر بزرگ‌تر 6.7 اینچی (نسبت به نمونه 6.4 اینچی موجود در گلکسی S23 FE)، تراشه جدید اگزینوس 2400e، محفظه بخار با اندازه 1.1 برابری و باتری قدرتمندتر 4700 میلی‌آمپرساعتی (در مقایسه با نمونه 4500 میلی‌آمپرساعتی موجود در مدل نسل قبل) روانه بازار می‌شود.

اکنون با انتشار ویدیو کالبدشکافی این گوشی امکان بررسی دقیق‌تر اجزای داخلی آن فراهم شده است. با برداشتن پنل پشتی شیشه‌ای گوشی شاهد به‌کارگیری چیدمان بسیار مشابه با گلکسی S23 FE هستیم.

پخش‌کننده حرارت روی مادربرد یکی از تغییرات عمده در نسل فعلی را پنهان می‌کند. این‌بار سامسونگ به‌جای تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 یا اگزینوس 2200 مورد استفاده در مدل 2023 به سراغ نسخه‌ای از تراشه اگزینوس 2400 رفته است. استفاده از یک لایه گرافیتی و مقداری خمیر حرارتی به از بین بردن گرما کمک می‌کند.

جداسازی قطعات بیش‌تر امکان دسترسی به باتری جدید را فراهم می‌کند. این باتری دارای ظرفیت معمول 4700 میلی‌آمپرساعتی یا 17.72 وات ساعتی است. زبانه‌های کششی، باتری گوشی را در جای خود نگه داشته و با آزادسازی آنها باتری از جای خود خارج می‌شود.

پس از جداسازی باتری بالاخره محفظه بخار نمایان می‌شود. اندازه محفظه بخار 1.1 برابر شده و در واقع نسبت به نسل قبلی 10 درصد افزایش یافته است.

تصاویر چیدمان قطعات، باتری و محفظه بخار در سامسونگ گلکسی S24 FE

گلکسی S24 FE دقیقا همانند گلکسی S23 FE موفق به کسب امتیاز تعمیرپذیری 8.5 از 10 شده است. بخشی از نمره به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون طراحی کلی، سهولت تعویض نمایشگر و تامین قطعات کسر شده است.

سامسونگ برای مدت 7 سال از این گوشی پشتیبانی خواهد کرد و دسترسی به قطعات نیز بخشی از همین پشتیبانی محسوب می‌شود. برنامه تعمیر و سرویس شخصی هنوز برای سری گلکسی S24 ارائه نشده است. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که از عمر دستگاه‌ها یک سال گذشته باشد.

دریافت پیش‌سفارش برای گلکسی S24 FE کماکان در جریان بوده و نقل و انتقال و فروش فراگیر آن از روز 3 اکتبر (12 مهر ماه) آغاز خواهد شد.

تصاویر چیدمان قطعات، باتری و محفظه بخار در سامسونگ گلکسی S23 FE

نوشته ویدیو کالبدشکافی گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.