باتری‌های جامد سامسونگ به‌زودی در گجت‌های پوشیدنی‌ استفاده خواهند شد

سامسونگ الکترومکانیکس در یک جهش بزرگ در صنعت باتری، موفق به تولید نمونه اولیه باتری کاملاً جامد با چگالی انرژی بی‌نظیر شده است. این باتری که قرار است در سال 2026 به تولید انبوه برسد، می‌تواند انقلابی در دنیای گجت‌های پوشیدنی ایجاد کند.

بر اساس گزارشات، این باتری که برای گلکسی واچ 9 در نظر گرفته شده، نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی موجود، ایمنی بسیار بالاتر، طول عمر بیشتر و چگالی انرژی 200 وات ساعت بر لیتر را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که دستگاه‌های پوشیدنی مجهز به این باتری‌ها می‌توانند با یک بار شارژ، مدت زمان بسیار طولانی‌تری کار کنند.

مزایای باتری‌های جامد

  • ایمنی بالا: احتمال آتش‌سوزی یا انفجار در این باتری‌ها بسیار کمتر است.
  • چگالی انرژی بالا: امکان ذخیره انرژی بیشتر در حجم کمتر.
  • طول عمر بیشتر: تعداد دفعات شارژ مجدد در طول عمر باتری به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
  • انعطاف‌پذیری در طراحی: امکان تولید باتری در اشکال و اندازه‌های مختلف.

سامسونگ با بیش از 40 درخواست ثبت اختراع در زمینه باتری‌های حالت جامد، نشان داده است که به طور جدی به این فناوری متعهد است. این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری تولید خازن‌های سرامیکی چندلایه، باتری‌های جامد را با کیفیت بالا و هزینه مناسب تولید کند.

ورود باتری‌های جامد به بازار، می‌تواند رقابت را در صنعت باتری تشدید کرده و به تولید دستگاه‌های پوشیدنی با ویژگی‌های بهتر و عمر باتری طولانی‌تر منجر شود. همچنین، این فناوری می‌تواند در آینده در سایر دستگاه‌های الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر سامسونگ، به نظر می‌رسد که آینده باتری‌ها روشن‌تر از همیشه است و می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده شاهد تحولات شگفت‌انگیزی در این حوزه باشیم.

نوشته باتری‌های جامد سامسونگ به‌زودی در گجت‌های پوشیدنی‌ استفاده خواهند شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.