اپل دیگر برنامه‌ای برای سرمایه گذاری در OpenAI ندارد

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل از مذاکرات برای سرمایه گذاری در OpenAI، برند صاحب ChatGPT، منصرف شده است.

لغو سرمایه گذاری اپل در OpenAI

اپل درحال مذاکره برای شرکت در دور بودجه OpenAI بود که انتظار می‌رود حدود 6.5 میلیارد دلار جمع‌آوری کند. بااین‌حال، اپل اخیراً به‌دلایلی نامشخص از مذاکرات خارج شد. دور تأمین مالی قرار است این هفته به پایان برسد.

این توسعه تنها یک ماه پس از آن صورت گرفت که WSJ گزارش داد که اپل درحال بررسی سرمایه‌گذاری در OpenAI به‌عنوان بخشی از تلاش جمع‌آوری سرمایه است که می‌تواند ارزش این شرکت هوش مصنوعی را به بیش از 100 میلیارد دلار برساند. ارزش‌گذاری بالا نشان‌دهنده رقابت شدید در بخش هوش مصنوعی است که OpenAI با ارائه ChatGPT در اواخر سال 2022 کمک کرد.

لغو سرمایه گذاری اپل در OpenAI

لغو سرمایه گذاری اپل در OpenAI

درحالی‌که اپل از این سرمایه‌گذاری کنار رفته است، سایر شرکت‌های بزرگ فناوری همچنان درگیر آن هستند. مایکروسافت که پیش از این 13 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، انتظار می‌رود حدود 1 میلیارد دلار به این دور جدید کمک کند. Nvidia همچنین درحال مذاکره برای مشارکت است.

با توجه به تحرکات اخیر این شرکت در حوزه هوش مصنوعی، خبر خروج اپل ممکن است عده‌ای را شگفت‌زده کند. اپل پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد ChatGPT را در سیری iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia در اواخر امسال ادغام کند. این ادغام به Siri اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های ChatGPT را مستقیماً با اجازه کاربر نمایش دهد.

انتظار می‌رود که ادغام ChatGPT برنامه‌ریزی‌شده اپل برای پلتفرم‌هایش تا پیش از پایان سال جاری ادامه یابد. این شرکت گفته است که کاربران آیفون، آیپد و مک می‌توانند بدون ایجاد حساب کاربری به‌صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنند، درحالی‌که مشترکان ChatGPT Plus می‌توانند به ویژگی‌های پولی دستگاه‌های اپل دسترسی داشته باشند.

نظر شما درباره لغو سرمایه گذاری اپل در OpenAI چیست؟

نوشته اپل دیگر برنامه‌ای برای سرمایه گذاری در OpenAI ندارد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.