قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400 تا 20 درصد افزایش می‌یابد

یک افشاگری جدید از Digital Chat Station نشان می‌دهد که نسل بعدی پردازنده‌های پرچمدار کوالکام و مدیاتک یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400 ممکن است با قیمتی بالاتر از حد انتظار عرضه شوند و این مورد بر قیمت گوشی‌های پرچمدار 2025 نیز تأثیر می‌گذارد.

قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400

دلیل این امر فرآیند تولید گران‌قیمت N3E TSMC است که هسته اصلی تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام و دیمنسیتی 9400 مدیاتک خواهد بود. این افشاگری به جهش تقریباً 20 درصدی قیمت نسبت‌به نسل‌های قبلی اشاره می‌کند.

با این افزایش، انتظار می‌رود که Dimensity 9400 حدود 155 دلار قیمت داشته باشد، درحالی‌که قیمت Snapdragon 8 Gen 4 حدود 190 دلار پیش‌بینی می‌شود. اگرچه سازندگان تراشه معمولاً قیمت‌های خود را اعلام نمی‌کنند، اما افزایش 20 درصدی نشان می‌دهد که پرچمدار سال گذشته Dimensity 9300 باید 124 دلار قیمت داشته و Snapdragon 8 Gen 3 نیز باید قیمت 152 دلاری داشته باشد.

این اولین بار نیست که ما در مورد افزایش قیمت تراشه‌های آینده می‌شنویم. در ماه ژوئن، مین چو کو، تحلیلگر صنعت، میزان افزایش حتی بیشتر 25 تا 30 درصدی را نیز پیش‌بینی کرده بود.

قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400

قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400

به‌طور مشابه، Ice Universe نیز پیش‌بینی کرده است که قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 تا 20.68 درصد افزایش می‌یابد که با ادعاهای DCS مطابقت دارد. صرف‌نظر از مقدار دقیق، گزارش‌های متعدد تأیید می‌کنند که هر دو تراشه پرچمدار امسال شاهد افزایش قیمت هستند.

اگر سازندگان برای این جزء اصلی گوشی‌های هوشمند خود هزینه بیشتری بپردازند، احتمالاً این هزینه‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند. درنتیجه، امسال و سال آینده انتظار پرچمداران گران‌قیمت‌تری را از برندها داشته باشید.

در مورد اینکه آیا این افزایش قیمت موجه است یا خیر، انتظار می‌رود Snapdragon 8 Gen 4 در سال جاری تغییرات بزرگی داشته باشد. این چیپست اولین تراشه موبایل کوالکام خواهد بود که دارای هسته‌های داخلی Oryon است و بنچمارک های اولیه افزایش عملکرد قابل‌توجه آن را نشان می‌دهند.

درهمین‌حال، Dimensity 9400 مدیاتک نیز از قدرتمندترین هسته Cortex-X925 ARM استفاده خواهد کرد. این تراشه اخیراً بالاترین امتیاز بنچمارک AnTuTu را برای یک گوشی اندرویدی ثبت کرده است.

نظر شما درباره قیمت تراشه‌های پرچمدار سال آینده چیست؟

نوشته قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400 تا 20 درصد افزایش می‌یابد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.