باتری حالت جامد سامسونگ تا سال ۲۰۲۶ در Galaxy Watch جدید استفاده خواهد شد

ارتقا فناوری در بخش باتری‌های محصولات الکترونیک واقعا خیلی چشمگیر یا انقلابی نبوده است. با این حال یک سال و نیم پیش بود که اخباری درباره خیز سامسونگ به‌سمت تولید انبوه باتری های حالت جامد یا solid-state battery داشتیم. در گزارشی تازه می‌شنویم که باتری حالت جامد سامسونگ تا سال ۲۰۲۶ در Galaxy Watch جدید استفاده خواهد شد.

باتری حالت جامد سامسونگ

بخش Electro-Mechanics سامسونگ در حال حاضر مشغول آزمایش باتری کاملاً جامد جدید برای گجت‌های پوشیدنی است. برخلاف باتری‌های لیتیوم یونی که در حال حاضر استفاده می‌شوند، در باتری‌های حالت جامد، نیازی به الکترولیت مایع نیست.

همچنین چگالی انرژی باتری حالت جامد که حدود 200Wh/L است، نه تنها بالاتر از چگالی باتری‌های لیتیوم یونی بوده، بلکه بالاترین چگالی را در کل صنعت دارد.

بخش Electro-Mechanics سامسونگ به مدت ۳ سال بر روی باتری حالت جامد کار کرده و نمونه اولیه‌ای را برای تست مشتریان تولید نموده است.

آپدیت گلکسی واچ 7

برنامه‌ریزی سامسونگ آن است که باتری حالت جامد برای شروع تولید انبوه در سال 2026 آماده شود. این باتری حالت جامد که برای دستگاه های پوشیدنی طراحی شده و می تواند اولین بار با Galaxy Watch 9 در سال 2026 عرضه شود.

از همان باتری می توان برای تامین انرژی سایر محصولات سامسونگ از جمله Galaxy Buds و Galaxy Ring نسل جدید استفاده کرد. باتری‌های حالت جامد کمتر احتمال دارد که بیش از حد گرم شوند، که یک پیشرفت بزرگ در بخش ایمنی است. همچنین دارای طول عمر بیشتر و چگالی انرژی بالاتری هستند.

مزیت دیگر باتری‌های جامد این است که می‌توان آن‌ها را در اشکال مختلف تولید کرد. این موضوع برای استفاده در محصولات پوشیدنی کوچک مفید واقع می‌شود.

سامسونگ به دنبال حفظ برتری خود نسبت به سایر شرکت‌های فناوری در این بخش از بازار باتری است و بیش از 40 درخواست ثبت اختراع مربوط به باتری های تمام حالت جامد مبتنی بر اکسید را ثبت کرده است.

برندهای مختلف به دنبال راهی برای جایگزینی باتری‌های لیتیوم یونی بوده‌اند و به نظر می‌رسد سامسونگ چند سال دیگر جایگزینی برای آن‌ها دارد. باتری حالت جامد را می توان در اندازه های مختلف از میلی متر تا سانتی متر بسته به نیاز هر مشتری تولید کرد.

سامسونگ می‌گوید که برای تولید این باتری‌ها، از فناوری تولید خازن‌های سرامیکی چندلایه خود استفاده می‌کند که به طور متناوب لایه‌های نازکی از مواد را چاپ می‌کند و سپس آنها را روی هم می‌گذارد.

باتری های حالت جامد همچنین دارای ردپای کربن کمتری هستند که آنها را برای محیط زیست ایمن تر می کند. از یاد نبریم که این محصولات می توانند در طیف وسیع تری از دما کار کنند.

معایب باتری‌های حالت جامد چیست؟

از خوبی‌های این محصولات گفتیم و نباید از یاد ببریم که بدی‌هایی هم دارد. تولید باتری های حالت جامد کمی گران تر از تولید باتری های لیتیوم یونی است. از زمانی که سامسونگ در ابتدا باتری های حالت جامد را معرفی کرد، چهار سال می گذرد. این شرکت قبلاً چنین باتری هایی را برای خودروهای الکتریکی با برد 600 مایل ساخته است که تنها در 9 دقیقه شارژ می شوند و طول عمر آنها 20 سال است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که آینده صنعت باتری برای محصولات هوشمنند به این سمت پیش می‌رود؟

نوشته باتری حالت جامد سامسونگ تا سال ۲۰۲۶ در Galaxy Watch جدید استفاده خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.