شاید امریکا تامین کننده اصلی نمایشگر iPhone SE 4 اپل را تحریم کند!

طبق گزارش‌ها، اپل به دنبال کاهش هزینه‌های تولید آیفون اقتصادی جدیدش یعنی iPhone SE 4 با یک تامین‌کننده نمایشگر چینی همکاری خواهد کرد. برند BOE در این سال‌ها تلاش کرده تا با سامسونگ رقابت کند و بخشی از سفارش‌های این برند کره‌ای را به دست آورده است. آنطور که پیداست، برای برداشتن یک لقمه بزرگ دیگر؛ روزگار با آن یار نباشد. به تازگی شنیده می‌شود که شاید امریکا تامین کننده اصلی نمایشگر iPhone SE 4 اپل را تحریم کند!

احتمال تحریم تامین کننده اصلی نمایشگر iPhone SE 4 اپل

اپل به مانند هر برند دیگری در تلاش است تا هزینه تولید آیفون‌های خود را کاهش دهد. برای دستیابی به این هدف، آنها سعی کرده‌اند برای برخی از اجزای کلیدی خاص مانند نمایشگرها به تامین کنندگان جایگزین روی بیاورند. با این حال، اقدام جدید دولت ایالات متحده می تواند برنامه‌های اپل را به خطر بیندازد.

یک نماینده ایالات متحده درخواست کرد که تامین کنندگان نمایشگر چینی مانند BOE و Tianma در لیست سیاه قرار گیرند. طبق گزارش‌های غیررسمی، BOE تامین کننده اصلی نمایشگرهای OLED آیفون SE 4 خواهد بود.

برند BOE یک تامین کننده نمایشگر چینی است که با چندین برند بزرگ در صنعت گوشی های هوشمند کار می کند. اپل در حال مذاکره با این شرکت برای استفاده از پنل های آن در آیفون‌ها بوده است. بر اساس گزارش‌ها، BOE در تست‌های کیفی اپل برای نمایشگرهای آیفون رده بالا شکست خورده، اما غول کوپرتینویی تولید اکثر نمایشگرهای iPhone SE 4 را به آن‌ها سفارش می‌دهد.

به دنبال این درخواست، اپل ممکن است مجبور شود در برنامه‌های خود در مورد نمایشگرهای آیفون اقتصادی بعدی تجدید نظر کند. این نماینده در نامه‌ای به وزیر دفاع لوید آستین درخواست اضافه شدن BOE به لیست سیاه تجاری ایالات متحده را داشت. در این نامه همچنین به Tianma Microelectronics، یکی دیگر از تامین کنندگان نمایشگر چینی اشاره شده است.

این نماینده نگرانی های امنیت ملی را دلیل اصلی قرار گرفتن در لیست سیاه احتمالی BOE ذکر می کند. در این نامه به دلیل کمک مالی دولت چین به رشد سهم بازار عرضه کنندگان چینی در بخش LCD و OLED اشاره شده است. این تامین کنندگان از 1 درصد از سهم بازار جهانی OLED در سال 2014 به بیش از 52 درصد در حال حاضر رسیده اند. آنها همچنین 72 درصد از بازار LCD را در اختیار گرفته اند. طبق گزارش ها، تامین کنندگان چینی از بودجه دولتی برای فروش نمایشگرها به قیمت ارزان‌تر استفاده کرده اند که بر رقبا تأثیر می گذارد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که BOE حدود 70 درصد از نمایشگرهای iPhone SE 4 را تولید خواهد کرد. سامسونگ از جمله شرکت هایی بود که برای تامین این قطعه رقابت می کرد. با این حال، این فرصت از بین رفت زیرا اپل مایل بود برای هر نمایشگر هزینه بسیار کمی بپردازد.

در واقع، گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل از BOE خواسته است تا مشخصات «پنل نمایش» را کاهش دهد تا قیمت کمتری را تضمین کند. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه کدام مشخصات برای صرفه جویی در هزینه ها کاهش می یابد وجود ندارد. با این حال، ما می توانیم چیزهایی مانند حداکثر روشنایی یا توسل به فناوری های قدیمی OLED را تصور کنیم.

طبق گزارش‌ها، اپل همچنین با ال جی برای تامین نمایشگرهای آیفون SE 4 مذاکره کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت به دنبال پرداخت حداکثر قیمت 40 دلار برای هر دستگاه است. آیفون SE 4 در سال 2025 با قیمت 499 دلار وارد بازار خواهد شد. احتمال قرار گرفتن در لیست سیاه BOE اپل را مجبور می‌کند تا به تامین‌کنندگان گران‌تر روی بیاورد و به طور بالقوه قیمت تخمینی نسل بعدی آیفون‌های مقرون به صرفه را افزایش دهد.

نظر شما درباره این تهدید احتمالی چیست؟

نوشته شاید امریکا تامین کننده اصلی نمایشگر iPhone SE 4 اپل را تحریم کند! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.